Föregångare till Volvo FL

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Föregångare till Volvo FL

Inläggav Stellan » 25 aug 2008, 21:15

Jag undrar om inte många på forumet känner igen den här arbetsplatsen, även om det är några år sedan. Ingen skulle väl kunnat tro på den tiden att man skulle få luftkonditionering, sovhytt, luftfjädring eller bakgavellyft. Det kanske var både tyngre och slitsammare på den tiden, men sammanhållningen och trivseln var större då tror jag.
024_b.JPG
024_b.JPG (123.98 KiB) Visad 6307 gånger


Har ni minnen eller synpunkter...skriv gärna något. Det är alltid kul att få lite respons och få igång en dialog här :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Föregångare till Volvo FL

Inläggav Anders Ason » 25 aug 2008, 21:33

Stellan skrev:Jag undrar om inte många på forumet känner igen den här arbetsplatsen, även om det är några år sedan. Ingen skulle väl kunnat tro på den tiden att man skulle få luftkonditionering, sovhytt, luftfjädring eller bakgavellyft. Det kanske var både tyngre och slitsammare på den tiden, men sammanhållningen och trivseln var större då tror jag.
024_b.JPG


Har ni minnen eller synpunkter...skriv gärna något. Det är alltid kul att få lite respons och få igång en dialog här :D

/Stellan


    Visst! Snabbe med V8 (och om jag inte minns fel var det samma sorts instrument i Valpen.) Det var ju en ganska liten lastbil (mycket vanlig) men som fanns med flera olika hjulbaser.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5610
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Föregångare till Volvo FL

Inläggav Stellan » 27 aug 2008, 18:58

Fanns snabbe/trygge eller F82/F83 med styrservo någon gång? De äldre modellerna hade det inte, men vet någon om de nyare hade det?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Föregångare till Volvo FL

Inläggav Böll » 22 sep 2008, 21:11

Vi brukade låna en snabbe av Terräng-axel,han hade en med V-8 och raka rör,den lät som en brunstig Hemi,sen att han alltid ska köra bilar mm när solen gått ner och ofta i villa områden,de gör inte saken sämre.....den spann loss utan problem med lite varv på motorn,men oj så törstig,,,tror han har kvar den..ps åk och kolla in hans bakgård,där står mkt kul..
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås


Återgå till Volvo Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster