- Volvo Titan Turbo 1954.jpg (143.59 KiB) Visad 19534 gånger
Detta är väl en fin bild med en sprillans ny Titan Turbo. Varför postar jag denna bild som väl har tappat nyhetens behag.
Det är så att det fanns en firma på 50-talet som hette Nils P Lund och denna firma var verksam i närheten av där jag då bodde, alltså i Hällnäs. Nils P. Lund hade alltid gula Volvobilar, bl.a. så hade de en gul boggi-Titan för gruskörning som lastade grus i en grusgrop halvvägs till Vindeln. Tänker att det är denna firmas bil på bilden men det är ju inte säkert.
Vet inte om någon av forummedlemmarna känner till denna firma. Tror att den inte var så liten när det begav sig. Vet inte om firman enbart hade lastbilar eller om de hade grävmaskiner och bandtraktorer också.
Ser ni på bilden: chauffören är ute med en spade utifall han behöver skyffla ngt. Idag ser man inte detta. Vet dock att man av säkerhetskäl bör stanna inne i hytten eller gå en bra bit ifrån den. inte trevligt att få en missriktad sten i planeten.
Med vänlig hälsning. Lars-Gunnar
PS. till er moderatorer, kanske jag valt fel tråd. kanske det skulle vara under åkerier? DS.