Volvoverkstad

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Volvoverkstad

Inläggav Åkarns Kalle » 16 dec 2008, 22:59

F89:an (tror jag det är) upp i högra hörnet grå och blå men vi har fler förslag.

Det blir iallafall delvis vinröd hytt så får vi se sedan.

Mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 820
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp

Re: Volvoverkstad

Inläggav Stellan » 17 dec 2008, 00:44

Vi ser med spänning fram mot att se det färdiga resultatet :D

Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Volvoverkstad

Inläggav Åkarns Kalle » 17 dec 2008, 22:27

Ôm hä bli nan ja sa farfar
(alltså om något skulle göras och någon frågade farfar fick dom till svar en lång utläggning hur/var/när det skulle göras som oftast slutade med Ôm hä bli nan ja)

Mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 820
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp

Re: Volvoverkstad

Inläggav Stellan » 17 dec 2008, 22:32

Klart att det blir, jag har ju hållt på med min duett i två år...och den är säkert färdig om något år eller så :mrgreen:
Men halva nöjet med vår hobby är ju själva planeringen, se hur man vill ha det och att leta delar. Sedan är det "bara" att sätta samman alla prylarna :P

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Volvoverkstad

Inläggav Åkarns Kalle » 17 dec 2008, 22:44

Eftersom var varken jag eller min far har kunskap eller tid att renovera har vi lejt folk för det
just nu är det 4de personen som håller på så man har nästan gett upp men det blir nog bra till sist.

Mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle
 
Inlägg: 820
Blev medlem: 15 aug 2007, 12:36
Ort: Gnarp

Re: Volvoverkstad

Inläggav Stellan » 17 dec 2008, 22:55

Även om man inte har kunskap, så hindrar det ju inte att man har åsikter...och sedan lär man ju sig under resan gång :D

Jag har visserligen gått på verkstadskola tidigt -70 tal, men förmodligen så har "Bäste före datum" på den kunskapen inträffat tämligen omedelbart efter skolan eftersom det var roligare att vara med på lastbilarna ute på vägarna än att ligga under dem och skruva. Så det är tur att man har snälla kamrater och har hittat det här forumet, man lär sig något nytt här nästan varenda dag 8)

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Volvo Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster