F10:or kördes det med ända upp till vår nordliga stad så vitt jag kommer ihåg. Och det var nog inga problem med det, det har dragits tyngre lass med F88:or/F10:or. Problemenen började, speciellt vintertid, när dom ställde upp ekipagen på parkeringen utanför ishallen och skulle dela på hela tåget. Isär gick det väl att få grejerna, men sen skulle dollyn flyttas framifrån och bak, mellandollyn skulle parkeras vid sidan om osv. Gubbarna slet som f-n med gasolbrännare och smideshammare

...
När det inte gick längre fick man åka dit med bärgaren och ta fram stora gasolbrännaren och stora hammaren...elkonakter...vändskivor...you name it

...
Sen var det något arrangemang med ett vanligt SAAB-hjul mitt i röran av dragstänger och dollyvagnar. Hjulet skulle rulla med under körningen och stabilisera ekipaget om jag minns förklaringen rätt. Det skulle även fungera som stödhjul för dollyn vid rangeringarna. Problemet var väl bara att ibland såg SAAB-hjulet ut som en åtta efter resan till fjärran nord

...
Men när grejerna fungerade var det nog smidiga distributionsvagnar - direkt från fabrik till kund

...