Duett

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Duett

Inläggav Jämtlänning » 23 dec 2011, 19:36

Stellan skrev:En perkins är ju som ett lugnande piller, man blir ju så lugn och harmonisk när man får en egen fil där man kan steama fram i några få knop och bara njuta av åkturen när alla andra stressar förbi :D

/Stellan
Jadu Stellan, det där låter som min filosofi! Skulle jag någon gång behöva stressa i trafiken, ja då ser jag till att starta motsvarande tid tidigare, innan jag åker. Det finns folk som sällan stressar, UTOM när dom är ute å kör..... Lägger in en bild på ett fint tillbehör som vissa Duetter hade. Min bror har en P210 -62 med denna fina finess, jag har aldrig sett någon sådan varken förr eller senare. Är det svårt å läsa så är det en "hissbar sidoruta", ja den satt alltså bakom den ena framdörren. Minns inte om den sitter på vänster el höger sida på min brors P210.
Bilagor
P 445 - P210 hissbar sidoruta.jpg
PV445-P210 hissbar sidoruta
P 445 - P210 hissbar sidoruta.jpg (17.79 KiB) Visad 9228 gånger
Jämtlänning
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 05 jun 2011, 00:25

Re: Duett

Inläggav Lasse Hsand » 24 mar 2012, 17:15

Våren är här var och röjde lite bakom garaget idag. Drog fram mitt långtids projekt -58 Duett. Men tror det blir en annons på den istället.
dutt-58.jpg
dutt-58.jpg (92.6 KiB) Visad 9094 gånger
Dutte-58.jpg
Dutte-58.jpg (89.88 KiB) Visad 9094 gånger
duett-58.jpg
duett-58.jpg (96.96 KiB) Visad 9094 gånger
Utan riktigt garage blir inget klart. :D
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Duett

Inläggav Anders Roger Larsson » 24 mar 2012, 17:26

Jämtlänning skrev:
Stellan skrev:En perkins är ju som ett lugnande piller, man blir ju så lugn och harmonisk när man får en egen fil där man kan steama fram i några få knop och bara njuta av åkturen när alla andra stressar förbi :D

/Stellan
Jadu Stellan, det där låter som min filosofi! Skulle jag någon gång behöva stressa i trafiken, ja då ser jag till att starta motsvarande tid tidigare, innan jag åker. Det finns folk som sällan stressar, UTOM när dom är ute å kör..... Lägger in en bild på ett fint tillbehör som vissa Duetter hade. Min bror har en P210 -62 med denna fina finess, jag har aldrig sett någon sådan varken förr eller senare. Är det svårt å läsa så är det en "hissbar sidoruta", ja den satt alltså bakom den ena framdörren. Minns inte om den sitter på vänster el höger sida på min brors P210.


Obs, har inte sett detta inlägg tidigare. Denna sidoruta användes bla av polisen och satt på höger sida. Kul att se en bild på den. Så här skrev jag i ett annat sammanhang:

Utrustningen för radarövervakning var förr i tiden mycket tung och klumpig. Till antennen som stod utanför bilen fanns en skrivare som noterade hastigheten. Skrivaren var en stor klump som monterades där höger framstol normalt fanns. På passagerarstolens skenor placerades en ställning som hade ett bord på en kulled så att bordet kunde ställas in med vattenpass. På bordet ställdes skrivaren som sköttes av en polismannen som satt i baksätet. För att han skulle kunna ha god kontakt med en polisman som stod utanför och avläste bilnumret på fartsyndaren gjordes sidorutan höj och sänkbar.
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 jul 2007, 18:12
Ort: Arvika

Re: Duett

Inläggav Anders Ason » 24 mar 2012, 21:15

(OT Jag har medverkat i tillförlitlighetsanalyser på polisradarn Nedar 73K. Detta för domstolsbedömningar)
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5611
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Duett

Inläggav Lasse Hsand » 24 mar 2012, 21:58

Lite 70tals Duett Nostalgi!!
Duett nostalgi.jpg
Duett nostalgi.jpg (63.81 KiB) Visad 9063 gånger
Nostalgi.jpg
Nostalgi.jpg (74.05 KiB) Visad 9063 gånger
Lite Flower power! Eller gröna vågen.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Duett

Inläggav Lasse Hsand » 25 mar 2012, 21:08

Var det någon som var på konsären? :D :D :D
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Föregående

Återgå till Volvo Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster