Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lasse Hsand skrev:Maffig bil. Ser ut att lasta några kubik!!
Anders skrev:Lasse Hsand skrev:Maffig bil. Ser ut att lasta några kubik!!
Skulle vilja veta hur många ton det ligger på?
Vet inte om det bara är ovana, men tycker att bilen ser lite smått oproportionerlig ut med 24-tums hjul?
Men ett häftigt ekipage är det helt klart!![]()
Anders
Skandinaven skrev:Drömmen för du have, Lars Gunnar ! varje gång jag ser alla dom gamla longnose Titaner, då minns jag tilbaks den bra tiden med farsan, tiden på 60 talet utan stress och jag - tiden hvor man kjörde ofte med tom bil den annan retning, kunden hade betalt för hela turen......jovist, där var något lungt över denna tiden.
Hälsn. Skandinaven
Anders skrev:Lasse Hsand skrev:Maffig bil. Ser ut att lasta några kubik!!
Skulle vilja veta hur många ton det ligger på?
Vet inte om det bara är ovana, men tycker att bilen ser lite smått oproportionerlig ut med 24-tums hjul?
Men ett häftigt ekipage är det helt klart!![]()
Anders
S-V L44 skrev:På tal om "stora hjul".
Den här "besten" var ute till försäljning i Argentina för något år sedan.
Av den spanska texten i annonsen verkar det som om hjulen är 38 tum.
Det är dock ingen "äkta" Viking (jag vågar inte säga om karossen kommer ifrån en 385 eller 485 - det framgick inte av annonstexten - stålkastarens "höga" placering tyder på 385).
Motorn kommer från Iveco (200 hk sugmotor) och drivaxlarna/transmission från Mercedes-Benz.
Tror att den används för antingen spannmåls- eller konstgödseltransporter ute på de vida fälten (Pampas kanske?).
Det går en liknade bil här i Lundatrakten. Jag har endast sett den på rejält avstånd men det ser ut att vara en frambyggd Mercedes-Benz 6x6. Men hjulen är riktigt stora och breda för att få lågt marktryck.
Skall se om jag kan få tillfälle att plåta den till våren.
// Kjell N
S-V L44 skrev:På tal om "stora hjul".
Den här "besten" var ute till försäljning i Argentina för något år sedan.
Stellan skrev:De kanske har hällt i lite anabola steroider när de tankade, eller analoga stereotyper som de sade i ett avsnitt av Albert & Herbert![]()
/Stellan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst