Volvo presenterar F10/F12

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Volvo presenterar F10/F12

Inläggav Anders » 08 aug 2010, 20:57

Stellan skrev:Det stämmer gott...och göteborgaren på ekonomibandet är Stefan Ljungkvist. Omslaget på ekonomibandet så stod det bara "Varva ner! Träna körteknik med Volvo". Alla som genomgick den kursen fick ett band, och ett diplom :mrgreen:

/Stellan


Tror att jag fortfarande kan det där kasettbandet mer eller mindre utantill! :mrgreen:
Satt och lyssnade på det i freestylen under långresorna till släkten på 80-talet...Dock har jag glömt vad han hette som hade kört timmerbil "så ända in i helsingeskogarna" :mrgreen:

"Hörde du vad jag sa? gööör nnnte detta!" :mrgreen:

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2331
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Volvo presenterar F10/F12

Inläggav Bo Norvinge » 08 aug 2010, 21:24

Anders skrev:
Stellan skrev:Det stämmer gott...och göteborgaren på ekonomibandet är Stefan Ljungkvist. Omslaget på ekonomibandet så stod det bara "Varva ner! Träna körteknik med Volvo". Alla som genomgick den kursen fick ett band, och ett diplom :mrgreen:

/Stellan


Tror att jag fortfarande kan det där kasettbandet mer eller mindre utantill! :mrgreen:
Satt och lyssnade på det i freestylen under långresorna till släkten på 80-talet...Dock har jag glömt vad han hette som hade kört timmerbil "så ända in i helsingeskogarna" :mrgreen:

"Hörde du vad jag sa? gööör nnnte detta!" :mrgreen:

Anders


"Upp med högerdojan..."

Per-Arne Weglin heter timmerbilsföraren som jag tror nu för tiden arrangerar Mittiamässan. På den tiden någon slags PR-man på Volvo. Per-Arne kan beskådas i ett stort antal förarinformationsfilmer från Volvo under 80- och 90-talen.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Volvo presenterar F10/F12

Inläggav Anders » 08 aug 2010, 21:43

Bo Norvinge skrev:
"Upp med högerdojan..."

Per-Arne Weglin heter timmerbilsföraren som jag tror nu för tiden arrangerar Mittiamässan. På den tiden någon slags PR-man på Volvo. Per-Arne kan beskådas i ett stort antal förarinformationsfilmer från Volvo under 80- och 90-talen.


"Annars kanske du får sätta den på bromspedalen!"

Min far hade träffat Per-Arne någon gång när F89;an var väldigt ny och han hade då bröstat sig väldigt över slaglängden i TD120-motorn som enligt honom var helt oöverträffad i en lastbil, "ja sen Scania slutade bygga Regenten" hade farsan sagt. Då hade han visst blivit lite putt... :mrgreen:

Lite OT sådär...

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2331
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Volvo presenterar F10/F12

Inläggav Gert Poelman » 15 mar 2012, 14:25

Bild
Belgium 1998

Bild
Belgium 1998
Användarvisningsbild
Gert Poelman
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 26 feb 2012, 13:20
Ort: Gieten - Holland

Föregående

Återgå till Volvo Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster