Sjuttiotalets landsvägslok från Volvo!
Hur var det egentligen, var det en lagändring som gjorde G-modellen överflödig?
Det enda som saknas nu för att göra samligen komplett vore ju en broschyr över CH230.
Anders










Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lars-Gunnar skrev:Fy fanken Anders vilken fin brochyr och mycket som visas. Intressant med alla växellådor och fjädringsalternativ som fanns.
Har du haft dessa brochyrer länge och sökt efter dom och hittat vad du sökte?
Tack för att du visa oss andra dessa högintressanta brochyrer.
Lars-Gunnar
Thomas Almèn skrev:Hrmm, försöker A-son påskina att det finns annat än välvilliga norrlänningar?. För att återgå till bakaxlar, så har ju det varit Scanias Akilleshäl. Sen Volvo utvecklat navreduktionen, så har det varit sällsynt med axelbrott på Volvo.
Lars-Gunnar skrev:
A-sons pappa hade en volvo Viking som inte hade Navreduktion eller Norrlandsväxel 2 oslagbara kombinationer.
Thomas, som du vet minns vi ju mest det trevliga men kanske inte Anders är normal i det avseendet?![]()
Lars-Gunnar
Anders Ason skrev:Men då ..., jovisst hade "bilarn" Norrlandsväxel (finns det en Sörlandsväxel?) och som även betalades med växlar som det hette på den tiden. Navreduktion inträffade varje gång en bakaxel gick av.
Normal och normal, mjaa det finns de i omgivningen som nog har ifrågasatt varför jag inte sysslar med en hobby där man förvarar objekten i en pärm?[/color][/list]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster