Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almèn skrev:Ska vi rösta så blir det den Såifamålade NB 86:an från Västerbotten.
Anders skrev:Hur vanligt var det egentligen att bilarna målades i SÅIFA;s färger?
Jag har bara sett enstaka fordon med den här färgsättningen.
Anders
Anders skrev:Å andra sidan är inte tippbilen på baksidan så ful heller, och kombinationen N86;a och Åkerman 610 är ju riktigt lyckad!
Lars-Gunnar skrev:Anders skrev:Å andra sidan är inte tippbilen på baksidan så ful heller, och kombinationen N86;a och Åkerman 610 är ju riktigt lyckad!
Håller med. Det var Åkermans största och sista grävare med hydraulik för skopan. Det började komma så smått då.
Lars-Gunnar
Anders skrev:Hur vanligt var det egentligen att bilarna målades i SÅIFA;s färger?
Jag har bara sett enstaka fordon med den här färgsättningen.
Anders
Lars-Gunnar skrev:Läser att N86 (normalbyggd utan boggie) och NB86 (normalbyggd med boggie) var sprungen ur L485 Viking men väl fått en del nya komponenter och starkare motor. Typiskt Volvo att göra så. Det som var nyutvecklat var ju F88 men den hade också lite arvegods från den modell den ersatte typ fjädring, hytt (modifierad) m.m.
Anders skrev:Vilken är er favorit?
Måste jag välja så är det nog omslagsbilen, det hade varit något att få ta fram ur garaget!
Anders
Stellan skrev:Det är Claes Petterssons Åkeri i Göteborg som var ägare till den här bilen. Åkeriet finns kvar än idag, och gissa vilken färg de har på bilarna...samma gröna färg som på bilen, och inget mer
/Stellan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster