Volvo TVB

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Volvo TVB

Inläggav S-V L44 » 19 okt 2009, 20:48

Vi har tidigare getts exempel på lite ombyggnader av gamla Volvo TVB i tråden ( viewtopic.php?f=1&t=1813 ), men den här tycker jag ändå är en riktigt fin kombination av en gammal kämpe och anläggningsfordon.

Volvo TVB - 1940 - M2256 - HBs Rörfabrik 1963 - Höganäs.JPG
Volvo TVB - 1940 - M2256 - HBs Rörfabrik 1963 - Höganäs.JPG (29.99 KiB) Visad 5465 gånger


Bilden på bilen finns bland Höganäs kommuns mycket eminenta fotoarkiv.
Fotoarkivet kan nås på följande länk http://www.hoganas.se/fotoarkiv/
Bilden ovan kan nås via http://www.hoganas.se/fotoarkiv/ViewOne.aspx?id=3620
Det unika med fotoarkivet är att man t.o.m. kan ladda ned bilderna som högupplösta filer.
Tack för det Höganäs kommun!
Att kunna ladda ned eller åtminstone betrakta högupplösta foton ger så mycket mer av detaljer och därmed kan man ju också bidra med ytterligare information kring bilden vilket arkivet/museet värdefulla upplysningar om man delger dem det man finner.
Jag har fått tillåtelse att visa upp bilden här i forumet.
Vänligen missbruka inte bilderna om ni laddar hem dem. Då får vi till sist inte chansen att se sådana här kulturpärlor.

Jag har redan skickat över lite uppgifter kring bilen till Höganäs kommuns fotoarkiv och de har lagt in denna information i bildtexten.

Det finns otroligt mycket intressanta bilder i deras arkiv, bl.a. mycket anläggningsfordon, vägarbetsbilder, vardagsbilder, mm, mm.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2347
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: Volvo TVB

Inläggav Lars-Gunnar » 19 okt 2009, 22:52

S-V L 44

Testade! Gick bra!

Bild

//Lars-Gunnar :)

Ds. Ser att föraren sitter på "fel" sida fast det ju var rätt då det var vänstertrafik. Det var de bilar som hade ratten till höger i vänstertrafiken som alltid såg dikesrenen istället för ankommande trafik. Det måste ha varit otrevligt ibland vid omkörningar. Ps.
Lars-Gunnar
 


Återgå till Volvo Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

cron