Se så fin denna veteran är och så pietetsfullt målad den är. Fräck skärm!

Lars-Gunnar

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
F7 Ljungskile skrev:var e f88an? ser bara en n12a....
F7.
Anders skrev:Var har du hittat den här Volvon?![]()
Anders
Peter Ohlsson skrev:Fräck!Jag har alltid haft ett gott öga till N serien 73- och framåt men dom går ju inte att hitta! Jag har hängt med i annonser länge och det är riktigt ovanligt med dessa.Lite synd är det för jag vill påstå att det var dom sista Volvobilarna innan det blev sådär förfinat att det inte blev lika enkelt och driftsäkert.Jag skulle vilja hitta en boggiebil, helst grusbil men det verkar svårt .
Det finns en tvåaxlad bil på blocket men jag vill ju ha treaxligt.
Jag såg en gång en N12 i tidningen Trailer som blev Sveriges snyggaste lastbil någon gång i slutet på sjuttiotalet,samma bil finns med i Bosse Norvinges eminenta bildsamling(jag vet inte hur man länkar)
Just denna bil hade en förlängd hytt som jag varken förr eller senare sett,är det någon som vet om detta var en originalhytt eller något special?
Mer Volvo N7,10,12 åt folket!
Anders Berg skrev:Hej. Jag har ju en N10 -74 som jag använder titt som tätt på div småjobb. Tycker det är en fin bil att köra, men sommartid blir det så varmt i hytten att det framkallar dubbelssendeModellen är ,tycker jag, lite amerika inspirerad med sin smala hytt. En bra bil som kan gå hitta till rätt pengar om man har tur, men antar att de stiger i pris också, de är ju idag betydligt billigare än ex. F88/89 eller Scanias alla modeller.
Hade det inte varit så omständigt ladda upp bilder hit skulle jag ha visat några kort. men en film (dock 5 år gammal) kan jag bjuda på:
http://www.youtube.com/watch?v=S7bBw5x6zu8
M V H
Anders B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster