Men försvann inte de här bilarna från vägarna tämligen snart? Hytterna på dessa var väl lika rostbenägna som på 88/89;orna?
Hur mycket var det egentligen som skiljde mellan F86 och F87? Det var väl inte speciellt mycket alls?
Anders

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
BURTRÄSKARN skrev:Jag vet inte hur många plogsvängar som jag har sommnat över motortluckan inne i hytten på dessa bilar när jag var liten och åkte med morfar och pappa?många är dom. Mycket fina bilder på gamla volvo du har scannat av Anders
BURTRÄSKARN skrev:Jag vet inte hur många plogsvängar som jag har sommnat över motortluckan inne i hytten på dessa bilar när jag var liten och åkte med morfar och pappa?många är dom. Mycket fina bilder på gamla volvo du har scannat av Anders
Det har dykt upp nåt "objekt" på Blocket, men dom har varit "tagen de göttaste" ur.Anders skrev:Svårt val egentligen, det väger mellan den finska betongbilen och den splitternya sopbilen.
Finns det någon FB86;a bevarad förresten? Jag kan inte minnas att jag har sett någon.
Anders
Thomas Almèn skrev:15 ton måste vara med moms. Bara det lösa bergflaket drar väl 1-1,5 ton. Göteborgs lastbilcentral,(idag GLC), har i stort sett behållt färgerna.
Thomas Almèn skrev:15 ton måste vara med moms. Bara det lösa bergflaket drar väl 1-1,5 ton. Göteborgs lastbilcentral,(idag GLC), har i stort sett behållt färgerna.
Vågert skrev:Thomas Almèn skrev:15 ton måste vara med moms. Bara det lösa bergflaket drar väl 1-1,5 ton. Göteborgs lastbilcentral,(idag GLC), har i stort sett behållt färgerna.
1976 köpte jag en beg FB86 i Skövde,den hade gått på GLC och hade ett löst bergflak som i broschyren
Kan det vara samma bil tro.Kan du Anders se regnumret om det slutar på 8.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst