Heil Scania

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Heil Scania

Inläggav Stellan » 07 aug 2008, 19:12

Nu har jag scannat min första diabild :D

Är det något speciellt man måste tänka på när man scannar diabilder...måste man ta ur filmen ur ramen eller så, kan man låta scannern sköta inställningarna? Den här bilden tycker jag blev rätt så skaplig.

Första bilden är en scania, man vågar ju inte scanna något värdefullt första gången :mrgreen:
Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Heil Scania

Inläggav Kjell T » 07 aug 2008, 22:16

Ja, bilden blev bra och den avslöjar vilken bil som gör det tunga jobbet, den till höger ser ut att ha fult upp med att titta på.
Kjell T
 
Inlägg: 2238
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: Heil Scania

Inläggav Stellan » 07 aug 2008, 22:38

Kjell T skrev:Ja, bilden blev bra och den avslöjar vilken bil som gör det tunga jobbet, den till höger ser ut att ha fult upp med att titta på.


Sant...men håll med om att det är en smart bil som bara tittar på, och låter någon annan göra grovarbetet. "Lathet är en dygd, och tillika uppfinningarnas moder" :mrgreen:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Heil Scania

Inläggav Böll » 10 aug 2008, 00:00

Undrar om inte Volvon får plats i sop-bingen.....hehe
Stellan skrev:
Kjell T skrev:Ja, bilden blev bra och den avslöjar vilken bil som gör det tunga jobbet, den till höger ser ut att ha fult upp med att titta på.


Sant...men håll med om att det är en smart bil som bara tittar på, och låter någon annan göra grovarbetet. "Lathet är en dygd, och tillika uppfinningarnas moder" :mrgreen:

/Stellan
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås


Återgå till Scania-Vabis Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster