Tjusig bild.
Jag kan bara hålla med det som Kjell T skriver.
Det finns ytterligare små detaljer som skiljer mellan modellerna och t.o.m. mellan årsmodeller. Det emaljerade kylarmärket (kan vara svårt att se på bild), strålkastarfästen, etc., etc..
Interiört så finns det en del skillnader. Bl.a. hade bilarna, åtminstone före 1953-54, fyrekrad ratt, medan de senare hade tvåekrad ratt.
Naturligtvis så förekommer det fordon som har både äldre och nyare typer av utrustning, så man skall aldrig vara helt tvärsäker.
Det finns en sak på bilen ovan, som Kjell T också berörde, men som förbryllar lite grand, och det är utformningen på höger framskärm.
Skärmen ser gammal ut både i den nedre kantskärningen och i pressningen (rakare form). Man kan kanske också luras av att den är delvis deformerad i ytterkanten, men denna skärm skulle mycket väl kunna komma från en L20, men skogsbilar lever eller levde kanske ett tufft liv så skärmen kan vara utbytt till en från en gammal bil. Skulle skärmen vara gammal, så är strålkastarfästet dock av en nyare typ (de äldre hade fyrkantiga fästen). Jag tror att den gamla typen av skärmar med de nya strålkastarfästena i princip endast levererades 1947.
Man kan också titta på Be-Ge-hytten som dateras tiden mellan cirka 1950 och 1953 med tanke på den enkla centralt placerade bakrutan. Nyare Be-Ge-hytter fick två bakrutor. I början med sneda yttre övre hörn (cirka 1954) och därefter mer rektangulära rutor. De allra tidigaste Be-Ge-hytterna för t.ex. L20 hade delad framruta och två relativt stora kvadratiska bakrutor.
Kjell T berörde backspeglarna. De små runda backspeglarna hängde med fram till mitten av 1950-talet då jag sett leveransfoton på bilar så sent som 1955. Men de större rektangulära speglarna började komma i början av 1950-talet.
Även hytter kan precis som många andra detaljer bytas ut, men med ledning av gjorda iakttagelser så röstar jag för att bilen är en L60.
Man kan ju också jämföra med en liknande bild från Scanias Image Bank, vilken anges som en L63 daterad 1951.

- Scania-Vabis L63 - 1951 - AC4071 - Logger - Scania Image Bank.JPG (124.27 KiB) Visad 18696 gånger
Denna bil är som synes "modifierad" med ett luftintag på torpeden, vilket inte var standard på L60.
Notera utformningen på framskärmen och jämför med föregående bil.
Man kan också notera de höga strålkastarfästena som föranleddes av att bilen också gick som plogbil i synnerhet för VoV. Scania-Vabis tillhandahöll dessa höga strålkastarfästen till en början även på nylevererade fordon, men i en begäran daterad 1948 sägs att man slutat med detta och då fick man snällt vända sig till reservdelsavdelningen. På bilden ovan kan man se att man täckt över hålen i skärmen var de ordinarie strålkastarna suttit.
// Kjell N