Min scania LS140

Här presenteras, visas och kommenteras modell historik.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Min scania LS140

Inläggav Thomas Almen » 28 mar 2010, 20:58

JIMMY BERG skrev:å gud vad jobbig hur skall jag nu bete mig filen blir för stor hmm hmm ja iallafall hette gubben el han kanske lever än de vet ja inte men Bo johansson ytterfälle är ägarn i från 74 å sen finns det en dekal av lastbilcentralen i h-sand å något grävmaskins firmas namn men de måste jag fortsätta å snoka om hehehehe

Såså, Gud skapade ingen brådska. Vi hinner nog se det.
Thomas Almen
 

Re: Min scania LS140

Inläggav JIMMY BERG » 28 mar 2010, 21:03

wiiieee jo lugnt skall jag ta jag har ingen brådska sakta men säkert så vet vi nog allt om denna bil hahaha å förhoppningsvis en massa mera bilder på den
JIMMY BERG
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 feb 2010, 15:56

Re: Min scania LS140

Inläggav Lasse Hsand » 29 mar 2010, 19:14

Tjena Kom på att jag fotade en liknande bil i aug -08 i veda . Den ska ha gått inne på Utansjö fabriken tom nedlägningen. En kompis var på jakt efter mekaniken till hydraul pumpen och det var tydligen bara köpa. Men det visade sig att bilen inte hade nån pump eller aldrig haft. Men var den är idag vet jag inte. Hälsn Lars
utansjö 140.jpg
utansjö 140.jpg (27.39 KiB) Visad 13406 gånger
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Min scania LS140

Inläggav JIMMY BERG » 31 mar 2010, 11:16

aa den har jag sett jag med men om den är kvar de vet ja inte :-) å jag tro aldrig min har gått på fabrik heller för den delen heller men ä man smart då kan man jue ringa å kolla med rikard i helgum han som har traktor samlingen å lastbilar han har jue ägt min bil tidigare å han lär jue ha snokat om bakgrunden på min bil

så nu ha jag surrat lite me rikard å vissa hade rätt men det var hytten som har suttit på en gammal hedströms bil i helgum gamla hytten var grå å nästa grej ni hade rätt om utansjöbruk har den varit på men inte som terminalbil utan den har gått för en rivningsfirma i härnösand å dom hade en pråm som hade en grävare på som sjönk där å lastbilen stod på kajen å va tydligen nåt som fraktade bort muddrings virke så rikard köpte både grävare å lastbil å då hade dom stått där i 15 år ca hmm det här vart jue nästan rolig historia undrar hur den slutar ;-)
JIMMY BERG
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 feb 2010, 15:56

Re: Min scania LS140

Inläggav Lasse Hsand » 09 apr 2010, 19:39

Tjena tycker att det är hemskt som Hsandsbo att jag inte känner igen bilen. Men nyfiken som man är ringde jag ikväll upp en åkare som varit med ett tag och berättade om bilen. Det första jag fick till svar är den grå med en röd rand. Ja det var ju bara erkänna fullpott. Han berättade att bilen var ny såld till bröderna Svensson i Älandsbro och att han kört timmer från samma avlägg och visste mycket väl vilken bil jag menade. Sen köpte Bo johansson bilen av dom. Så det innebär att du måste vara 4 ägaren efter öhman i Helgum. Spännande va! Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Min scania LS140

Inläggav JIMMY BERG » 10 apr 2010, 15:08

tackar tackar :-) jätte spännade är å få veta vart den såldes ny å vilket åkeri den har gått för :-)
JIMMY BERG
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 feb 2010, 15:56

Re: Min scania LS140

Inläggav Muk » 11 jul 2010, 10:59

JIMMY BERG skrev:å gud vad jobbig hur skall jag nu bete mig filen blir för stor hmm hmm ja iallafall hette gubben el han kanske lever än de vet ja inte men Bo johansson ytterfälle är ägarn i från 74 å sen finns det en dekal av lastbilcentralen i h-sand å något grävmaskins firmas namn men de måste jag fortsätta å snoka om hehehehe


Det bör väl vara Ramströms Grävmaskiner, som var ett dotterbolag till Lastbilscentralen.

Lasse Hsand skrev:Tjena tycker att det är hemskt som Hsandsbo att jag inte känner igen bilen. Men nyfiken som man är ringde jag ikväll upp en åkare som varit med ett tag och berättade om bilen. Det första jag fick till svar är den grå med en röd rand. Ja det var ju bara erkänna fullpott. Han berättade att bilen var ny såld till bröderna Svensson i Älandsbro och att han kört timmer från samma avlägg och visste mycket väl vilken bil jag menade. Sen köpte Bo johansson bilen av dom. Så det innebär att du måste vara 4 ägaren efter öhman i Helgum. Spännande va! Hälsn Lars


Var inte Bröderna Svenssons LS140 orange med Scania originalstripe i svart och vit, eller har de haft flera LS?
MVH
Markus Uhrvik
Muk
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 09 aug 2008, 11:06
Ort: Umeå

Re: Min scania LS140

Inläggav Lasse Hsand » 11 jul 2010, 16:50

Tjena törs inte uttala mig om några andra färger. När jag nämde den här bilen för åkaren så berättade han hela historien om bilen sen den var ny han visste mycket väl vilken bil det handlade om. Bo johansson hade en pråm en grävare med gri pklo och den här timmer bilen på Utansjö bruk och bärgadetimmer. Men innan Rikard Öhman köpte den hade den tydligen stått på fabriksområdet i över 15år. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Föregående

Återgå till Scania-Vabis Historik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster