Scania-Vabis LF 55

Efter att ha sett bärgningsbilen på Ola Bys sida http://web.telia.com/~u17627820/oldcar/s510028.htm och lade märke till att LF 55:an hade bakaxel som AVVEK från L55, den har nav av samma typ som L71, L75 mfl. Detta ledde till att jag började jämföra bilen med bilderna på sidorna 92 och 93 i boken Scania militärfordonshistoria 1908-1997 skriven av Lars Ramstedt.
På båda bilderna i boken är registernummret det samma 175904, men det finns en del skillnader på bilarna. Den på sid 92 har hytt med delad vindruta, som på LA 82, och vänstra delen ser ut att vara öppningsbar. På hyttaket finn en slags plattform.
Blinkers sitter på en arm fäst i främre hytthörnet mellan dörrgångjärnen i höjd med ventilationsluckans övre kant.
Bilen på sid 93 har hytt med odelad vindruta och saknar plattform på taket. Blinkers är placerade på stänkskärmarna som på en L55:a mfl.
Bärgningsbilen har en hytt med delad vindruta MEN vänstra delen är INTE öppningsbar som på armebilen på sid 92 i boken.
Hur många LF 55 har tillverkats? Är det samma bil som blivit ombyggd ett antal gånger?
Finns det någon som känner till eller har mera fakta om denna S-V typ?
På båda bilderna i boken är registernummret det samma 175904, men det finns en del skillnader på bilarna. Den på sid 92 har hytt med delad vindruta, som på LA 82, och vänstra delen ser ut att vara öppningsbar. På hyttaket finn en slags plattform.
Blinkers sitter på en arm fäst i främre hytthörnet mellan dörrgångjärnen i höjd med ventilationsluckans övre kant.
Bilen på sid 93 har hytt med odelad vindruta och saknar plattform på taket. Blinkers är placerade på stänkskärmarna som på en L55:a mfl.
Bärgningsbilen har en hytt med delad vindruta MEN vänstra delen är INTE öppningsbar som på armebilen på sid 92 i boken.
Hur många LF 55 har tillverkats? Är det samma bil som blivit ombyggd ett antal gånger?
Finns det någon som känner till eller har mera fakta om denna S-V typ?