Jag har full förståelse Drängen!
Värmarna som försvaret hade var nog inte så dumma ändå, dessutom helt oberoende av elnät.
I boken "Bandar Abbas Express" finns en målande bild av eldning under en F88 i Turkiska bergen.
Min egen FB88 behagade heller inte starta efter en helg på några dygn i Travemünde med bara några få minusgrader. Fick kalla på extra batterikapacitet för att få igång den. En bidragande orsak kan ha varit att motorn var slut efter bara ca 20000 mil. Fick rådet att sätta i en utbytesmotor i stället för att reparera och det rådet följde jag. Inte så roligt att få problem i länder långt från Sverige, särskilt i östländer.
Scania kan heller inte slå sig för bröstet. Innan jag hade egen bil körde jag för Europatrailer en period. Vid ett tillfälle övernattade jag i mitt föräldrahem i Avesta på väg till Malung med maskiner från Västtyskland som skulle lossas dagen därpå. Natten skulle bli kall varnades det för, så därför parkerade jag i början på en 300 meter lång backe utanför bostaden. På morgonen var det kanske minus 22 ("bara" efter Drängens eventuellt kommande kommentar)

, men efter fler startförsök utmed denna backe blev det ingen vinst.
Först efter bogsering ca 1 km på fyrans växel lyckades det så småningom komma en massa svart rök och lite välkomnande muller.