Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Lars-Gunnar skrev:Fy sjutton!
Här jämförs Titanen med Scania-Vabisen och han säger att S-V:n var den enda riktiga bilen att köra med. Tror jag säkert men så sägs att bilens drivlina var sämre än Volvons.
Anders skrev:Lars-Gunnar skrev:Fy sjutton!
Här jämförs Titanen med Scania-Vabisen och han säger att S-V:n var den enda riktiga bilen att köra med. Tror jag säkert men så sägs att bilens drivlina var sämre än Volvons.
Ja, jag undrar vad det är för "modifieringar" som har gjorts med Regenternas drivlina?
Och Regenten var väl Titanens närmaste konkurrent, liksom L60-serien var det innan.
men det fanns ingen bild på den grå Regenten?
Men borde förstår heta LS7146 istället för L7146...
Lars-Gunnar skrev:
Vet inte vad som skulle hända om Scania och Volvo börjar saluföra sina Svenska lastbilar over there. Det skulle Volvo ha gjort för länge sedan men jag vet inte om de inte har tillåtelse från det Amerikanska konkurrensverket att göra det. Varför finns inga frambyggen i USA?
Vad jag vill säga är att det går bra för båda märkena och de säljer ju merparten utomlands. Sverige har blivit för litet. Undrar om det är färre lastbilar nu i detta land jämfört med år 1960? Då fanns bara nosbyggen.
Anders skrev: . . .
Vet inte riktigt varför inte Scania har slagit sig in på USA-marknaden? Kanske att det skulle kräva för mycket i dagsläget? Men enstaka bilar man kan se i bla. New York.
Anders
Återgå till Scania-Vabis Historik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster