Är sedan snart ett halvår ägare till en Volvo LV 127 DT som är en påbörjad och sedan avstannad renovering. Därefter stått under lång tid och pga ägarens ålder så såldes den. Jag har under många år längtat efter en och kunde inte låta bli att slå till då den dök upp på blocket. Faktum är att det finns inget annat fordon än precis just denna som jag skulle vilja få renovera. Så den har hamnat rätt....

Men då min erfarenhet på rundnosarnas anatomi är begränsad till minnesbilder, foton och sunt maskin förnuft så ställer det faktum att maskinen är nerplockad av tidigare ägare till det lite för mig. Motorn låg på flaket t.ex.
Så efterlysningen gäller bilder ifrån motorrummet framför allt men även inne i hytten osv. Har en Åtvidabergshytt men är ju intressant oavsett. Har hittat en hel del på nätet men skulle vilja ha ännu lite bättre. Satt batterilådan utanför motorrummet eller var det bara en hylla någonstans i motorrummet? Den typen av funderingar liksom osv.
Efterlysningen skulle dock även kunna gälla om någon vet var det finns en rundnos (även skogsvrak) i närheten av Karlskona (Sturkö) där jag håller till.