Bilder och ritningar på Volvo Viking

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bilder och ritningar på Volvo Viking

Inläggav Daniel Bergqvist » 25 apr 2017, 15:00

Hej,

Jag är modellbyggare och bygger modelljärnväg i skala 1:45. Nu är jag intresserad av att bygga lastbilen Volvo Viking i modell och undrar om någon har ritningar eller bilder på Volvo Viking. Allt är av intresse, både närbilder och översiktsbilder på lastbilen.

Jag har varit i kontakt med Volvo och Volvo museum och det jag har fått hittills är en översiktsritning med längd och bredd utsatt, men om någon har en mer detaljerad ritning hade det varit mycket uppskattat.

Finns det någon Volvo Viking i närheten av Växjö som man skulle kunna fota? Givetvis kommer jag ta kontakt med ägaren i förväg i så fall och fråga först.

Med vänlig hälsning
Daniel
Daniel Bergqvist
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 apr 2017, 14:24

Re: Bilder och ritningar på Volvo Viking

Inläggav Noxcania » 25 apr 2017, 22:11

Jag brukar skriva in modellnamn & "ritning" & googla & gå in på bilder, & olika modellnamn olika gånger e oftast bäst.
Ofta e de nå'n ritning som dyker upp!
Noxcania
 
Inlägg: 1299
Blev medlem: 08 dec 2014, 01:16
Ort: Skåne

Re: Bilder och ritningar på Volvo Viking

Inläggav PeoWalleW » 28 apr 2017, 09:37

Som av en händelse råkar det finnas några fina bilder på en Volvo Viking i senaste numret ( 3 / 2017) av KLASSISKA LASTBILAR som jag fick i lådan idag.
De kan säkert vara till nytta och glädje för Dig och det eventuella byggandet... :D

Trevlig Valborgs-helg, önskar
PeoWalle
Användarvisningsbild
PeoWalleW
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 15 feb 2017, 14:51

Re: Bilder och ritningar på Volvo Viking

Inläggav Per Thomson » 28 apr 2017, 10:58

Under Volvo-historik här på forumet finns förmodligen ritningar. Det går lika bra att använda ritningar avseende Titan, det som skulle skilja är fjäderpaket och lite andra konstruktionsdetaljer som inte syns. Titanen hade givetvis en starkare motor men under identisk kaross som Vikingen.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå


Återgå till Efterlysningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst