Jag är en modellbilbyggare från Finland. Hoppas ni vill hjälpa en finne

Jag körde förbi en företag som bygger sopbilar och igår märkte jag att det står en gammal packare från 1978 på gårdsplanen. Fik medsamma en ide att bygga en gammal sopbilsmodell. Ertersom det finns inte så mycke byggsatser av gamla lasbilar så valde jag att använda Scania chassie till det. Satsen är en Scania LB 141.

Hittade o en bra bild med google av en sopbil Scania LB86 Automatic.
Det som jag behöver nu är bilder från insida där man skulle se hur knappar o andra detaljer ligger i kabinen. En bild av automat växelspak skulle vara nödvändig o. I byggsatsen är en V8 och jag har förstått at LB86 har en sexa. Det finns att köpa en Scania r6 motor till byggsatser men det är en nyare motor. Bilder på en LB86 eller motsvarande siulle jag betöva så jag skulle kunna bygga om nyare sexa för att motsvarar denna motor som hör till LB86. Chassiebilder skulle vara bra att hitta o.
Sedan en fråga av hytten. Är det andra skillnaden men 141 o 86 hytten än höjden. Kanske 86 hytten är smalare för att 141 har 3 vindrutatorkare o 86 bara 2?
Byggen jag planerar är inte lätt men med bra referensbilder är det inte omöjlig. Jag önskar at jag skulle få hjälp från veteranlastbilister o tackar redan i förhand!