Film: "Resa i natten", insp. 1955

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Film: "Resa i natten", insp. 1955

Inläggav Anders Ason » 03 jul 2012, 09:43

Grandprix63 skrev:Om nu kostnaden för överföringen till dvd redan är gjord kan man ju hoppas att
filmbolaget släpper en dvd-utgåva i handeln.
KB sparade väl en referenskopia hoppas jag så inte det behöver göras
överföringar till digital form varje gång någon vill ha kopior?

    Vad jag förstod av filmbolaget så var efterfrågan noll på den filmen. Så någon DVD-utgåva är nog knappast aktuell. Vet inte om KB gjorde flera kopior för som sagt de lämnar inte ut några utan tillstånd från filmbolaget.

    (Bolagets namn borttaget av mig då det nog kan bli lite besvärande om de hör av sig till mig och undrar vad jag håller på med. Sorry.)
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5614
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Film: "Resa i natten", insp. 1955

Inläggav gto-z28 » 19 feb 2013, 06:50

Thomas Almen skrev:Den handlar om en gruschaffis, spelad av Tommy Johnsson, som kör på ett barn. Många bra miljöer. En annan skådis, som extraknäcka som chaufför mellan tagningarna är med, Stig Törnblom?, tror jag han hette. Mohlin kunde fånga vardan i såna där filmer. "Bomsalva" var ju en annan film han gjorde. Handlade om ett kraftverksbygge där en salva utlöses av ett åskväder. Slussforsolyckan låg väl som grund för den.



EN annan var liten när filmen visades med gruschaffisen.Men eftersom man är uppvuxen på söder så kände man igen sig.
Dom lastade grus på södermälarstrand.Överlasset han hade minns man för det lät så "manligt" när han sa att han skulle bromsa ner lasset.

Morsan o farsan sa att man "inte" fick leka i grushögarna på södermälarstrand pga rasrisk.
Klart som f...n att man var där på helger när det va obevakat och hoppade i högarna,sandpråmarnas hyttak var också kul o hoppa ifrån.
Tur man överlevde....
Mvh Dan Handborn
Användarvisningsbild
gto-z28
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 06 feb 2013, 17:36

Föregående

Återgå till Efterlysningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster