Kroon och Lång-Harry

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav raggarbjarne » 05 dec 2016, 14:17

Thomas Almen skrev:Kroon är ju en legend som sagt, å till all lycka fick jag ju se honom när jag var å tittade på släpet hos dig. En polisman, tillika f.d åkare, i Dalarna berättade att han lastat ihop med Kroon i Köping. På pejlingstängerna på Titanen hängde 2 tiolitershinkar, så polisen undrade om bilen led av Volvosjukan,(vattenläckage). -Nä, svarade Kroon, jag tankar på vägbyggen numera....Men skriv ner dina minnen av han Lars, det räcker långt det jag fått höra. Fanns ju flera såna där ljusskygga "åkare" förr. Gubben Niklas i Östersund t.ex. Invandrad skåning som alltid hade nytvättat ekipage, alla lampor hela och fräscha däck runtom. Men tillstånd, skatt å försäkring fanns inte med i åkeribudgeten. Blev bekant med en kille från Gävle?, på sent 70-tal, som åkte omkring i Sven Brändts gamla F89:a, Lill-Hasse vill jag minnas han kallades, körde för Fraktarna. Senare träffade jag han i Kilafors med en Ford Transcontinental? som Pålssons ägde. Verkade vara lite samma typ, gammal sjöman om jag minns rätt.


Denne "Lill-Hasse", låter som det skulle kunna vara "Hasse-Kalmar"? Är det namnet bekant?
raggarbjarne
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 dec 2016, 16:56

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav Thomas Almen » 05 dec 2016, 17:40

Menar du Hasse Peter som körde för Thure Franzen så stämmer det. Gästspelar ibland på forumet under pseudonymen Sjömannen.
Thomas Almen
 

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav raggarbjarne » 06 dec 2016, 09:43

Nej, då är det inte samma . Kalmar är inte längre i livet och skulle aldrig ha nyttjat dator.
raggarbjarne
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 dec 2016, 16:56

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav sjömannen » 05 jan 2017, 18:53

Jodå,,,de är samma :D
Sjömannen
sjömannen
 
Inlägg: 374
Blev medlem: 02 jan 2014, 17:40

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav herrstina- » 05 jan 2017, 23:16

sjömannen skrev:Jodå,,,de är samma :D
Sjömannen


Återuppstånden alltså, undrens tid är inte förbi...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav raggarbjarne » 09 jan 2017, 15:26

*asgarv*
raggarbjarne
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 dec 2016, 16:56

Föregående

Återgå till Efterlysningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster