Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
LarsJo skrev:Minns inte Kjelle-Flinta, däremot Benedikt Olsson. Jag hade mycket med honom att göra under min tid som Volvo-säljare i Gävle. Han trafikerade Stockholm-Helsingfors för Bilspedition/scansped, och hade fem-sex ekipage. Dessa gick mycket lite mil eftersom de stod på färjan varje natt. Tyvärr dog Benedikt för tio-tolv år sedan. Hos honom jobbade även "Turk-Pelle", en mycket sympatisk man som hade suttit fängslad länge i turkiet, felaktigt anklagad för smuggling tror jag. /Lars Jonsson Gävle
murarn59 skrev:Jag får väl berätta en historia om Kroon. som Janne liljengren berätta för mig den ska vara sann.Kroon hade lastat ett lass virke nånstans i norrland till södra sverige.men nånstans neråt Norrköping började Kroon att räkna då kom han underfund med att priset för frakten av virket var för dåligt.han ringer upp sågverksägarn o talar om problemet att han behöver mer pengar till frakten.men sågverksägaren säger att priset gäller det är så uppgjort-men den rådige Herr Kroon finner en lösning på problemet han letar upp en traktor med gafflar o lossar lasten på platsen och utrycker HÄR TOG PENGARNA FÖR LASSET SLUT. jag tror jag har återgivit storyn som jag fick berättat nångång på 80 talet av Janne l Kenth j Norrtälje
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster