Uppgifter i VV-registret m m

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Uppgifter i VV-registret m m

Inläggav Anders Ason » 11 nov 2008, 08:31

Scania LBS85 tillverkades enbart i 695 exemplar och under några få år, förm. p g a att den var svår att sälja - åkarna gick helt enkelt förbi modellen och tog de större i stället. Det större bilarnas chassie m m (111, 140 etc) och och de mindra bilarnas hytt o motor (80-serien). Min -73:a är exempelvis uttagen -75, d v s stått o "värmt" i två år som ny. Lastförmågan är det dock inget fel på då den får lasta 12,6 ton lagligt, d v s samma som den Scania från 2006 som jag åkte i i går, tog visserligen med sig 28 ton men det var med ett tvåaxlat släp också. De nya bilarna har så mycket prylar (tunga) att det inkräktar på nyttolasten.

Genom den korta o därmet unika serien kan det ju vara idé att försöka spara dem och frågan är då till er som har tillgång till VV regsister - hur många finns det kvar i detta register?

Känner ni på forumet till modellen på annat sätt?
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5616
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Uppgifter i VV-registret m m

Inläggav Böll » 04 dec 2008, 13:17

Kul med en udda bil,som du vet köpte ja ju en flygplats brandbil,blev helt ner ringd av spekulanter,så ja drog till me ett rejält pålägg på va ja gett,men den blev såld direkt ..så nu ska ja försöka hitta en fin nos bil,141 helst dragare,de inget bråttom ,blir nog å åka uppigenom till våren,allt här nere e ju skrot i ramen.....
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås


Återgå till Efterlysningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron