Kroon och Lång-Harry

Efterlysningar gäller ex. personer, uppgifter, litteratur, filmer m.m. el.likn.
Bilar ska vara på "objekt sökes".

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Kroon och Lång-Harry

Inläggav Thomas Almen » 18 jan 2014, 22:32

Fanns en annan profil på Lugnvik, som bodde i Trollbäcken. Minns du honom Hasse?. Bleking till börden, hade alltid ett STP-märke på förardörren, som var ändrat till SPT,Svarte Petter, Tyresö betydde det.
Thomas Almen

Inläggav Reid Hulting » 18 jan 2014, 23:48

Se tråden "veteranträff i Gävle", under allmänt veteransnack.
Reid.
Reid Hulting

Inläggav Thomas Almen » 19 jan 2014, 00:08

Reid Hulting skrev:Se tråden "veteranträff i Gävle", under allmänt veteransnack.
Reid.

Jajäven Reid, det hade jag missat. Vet du om Roland fortfarande bor i Sthlms-trakten?. För så hette han ju, Pettersson i efternamn.
Thomas Almen

Inläggav Reid Hulting » 19 jan 2014, 01:49

Nej tyvärr, har inte haft nån kontakt på väldigt många år. Vi bodde i Tyresö båda två på den tiden.

Reid.
Reid Hulting

Inläggav sjömannen » 19 jan 2014, 11:21

Hursomhelst var det en enormt rolig tid, (så här i efterhand), med allehanda sorters människor riktiga profiler, och många minnen i olika valörer. Körde efter denna tid åt en annan "profil" från Kalmar på Norrland i 14 år. Innan jag tog igång eget igen.

Sjömannen
sjömannen

Inläggav sjömannen » 19 jan 2014, 15:09

Thomas Almen skrev:Fanns en annan profil på Lugnvik, som bodde i Trollbäcken. Minns du honom Hasse?. Bleking till börden, hade alltid ett STP-märke på förardörren, som var ändrat till SPT,Svarte Petter, Tyresö betydde det.

Jodå minns
sjömannen

Inläggav Thomas Almen » 19 jan 2014, 18:32

När vi ändå är inne på Lugnvikprofiler: En av dom få som körde Scania var Thorleif Rickardsson, en dråplig hårding från Hammerdal. Nån du minns kanske Sjömannen?
Thomas Almen

Inläggav sjömannen » 19 jan 2014, 18:49

Thomas Almen skrev:När vi ändå är inne på Lugnvikprofiler: En av dom få som körde Scania var Thorleif Rickardsson, en dråplig hårding från Hammerdal. Nån du minns kanske Sjömannen?

Nä.....ringer ingen klocka.....så här direkt,,,
sjömannen

Inläggav Thomas Almen » 29 jan 2014, 20:54

Vill bara berätta hur den här tråden kan ställa till det. Lossade i Valbo i måndags, å lyckades få en dejt med "gröningen" på forumet, Sjömannen. Karln var samma förstummande skönhet som jag minns, dessutom lika trevlig. Märkligt hur lätt det kan va å umgås, fast man inte setts på över 30 år. Nätforum har sina fördelar, nu kommer han inte undan i fortsättningen :lol: .
Thomas Almen

Inläggav sjömannen » 29 jan 2014, 21:11

Thomas Almen skrev:Vill bara berätta hur den här tråden kan ställa till det. Lossade i Valbo i måndags, å lyckades få en dejt med "gröningen" på forumet, Sjömannen. Karln var samma förstummande skönhet som jag minns, dessutom lika trevlig. Märkligt hur lätt det kan va å umgås, fast man inte setts på över 30 år. Nätforum har sina fördelar, nu kommer han inte undan i fortsättningen :lol: .

Ja du Thomas Hur det kan bli... De var väldigt trevligt att återse en gammal vapendragare sedan ett antal decennier sedan. Det skulle vara väldigt kul om du hörde av dig nästa gång du är i faggorna. Det verkar finnas oändligt mycket att minnas när man ses efter så lång tid. Då kanske jag avancerat till "prospect" från att vara "hangaround :lol: " här på Forumet
Hälsningar Sjömannen

Bara döda fiskar följer med strömmen
sjömannen

Inläggav kroon jr » 07 jul 2014, 21:22

Hej Har suttit en dag o pratat med min far om gamla tider .Det skulle ta flera dagar om jag skrev allt ,därför skriver jag lite i taget.Min far o en som hette Boman skulle köra torsk till vasa.Dom kom till utjoki ca 40mil norr om Haparanda,gick fläktremmen av farsan kliver ut 45grader kallt han tar av sig livremmen ock fort sätter färden till vasa.det skulle varit dagens chaufför.Hälsningar från junior
kroon jr

Inläggav Per Thomson » 08 jul 2014, 08:10

Var lastades torsken?
Fortsätt att intervjua din far, vi är många som vill höra fler härliga berättelser!
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav sjömannen » 15 okt 2014, 18:30

kroon jr skrev:Hej Har suttit en dag o pratat med min far om gamla tider .Det skulle ta flera dagar om jag skrev allt ,därför skriver jag lite i taget.Min far o en som hette Boman skulle köra torsk till vasa.Dom kom till utjoki ca 40mil norr om Haparanda,gick fläktremmen av farsan kliver ut 45grader kallt han tar av sig livremmen ock fort sätter färden till vasa.det skulle varit dagens chaufför.Hälsningar från junior

Antar de va Jompa Boman o Bomans livrem

Sjömannen
sjömannen

Inläggav sjömannen » 30 okt 2014, 17:12

En oförglömlig replik från Kroon, på kajen i Kapellskär,,,-Den här båten ska vi åka med..-Den har stor skorsten.-Då har dom god mat!

Sjömannen
sjömannen

Inläggav Åkarns Kalle » 18 aug 2016, 21:24

Drar upp en gammal tråd eftersom jag fick höra en Kroonhistoria för ca 2 månader sedan (måste ta till mod för att berätta)
Enl. min sagesman skall det vara Kroon själv som berättat den för honom och den skall vara helt sann...... men det får ni avgöra.......

Kroon kom hem efter en hård arbetsvecka......trött.....la sig på soffa för att vila.....
vakna av att det ringde på dörrn...Kroon gick för att öppna....glänta på dörren där stod Hackihäl som säger: god dag det var från Krono..
Var på Kroon avbryter med orden: Lessen grabben tåget har redan gått...drar igen dörren och går tillbaka till soffan.......

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

FöregåendeNästa

Återgå till Efterlysningar