Jag körde T500 i ett par år, det var ändå en trivsam bil. Rymlig hytt med helt plant golv, perfekt att bo i. Men det var några nackdelar med den, kort fjädring fram, slog igenom väldigt lätt. Batterierna var för klena, gick bara in 175 ah batterier i lådan och då räckte inte strömmen till värmaren en hel natt... Sen var den dåligt isolerad så den var svinkall på vintern. Om man fick lite bar hud mot gångjärnet på slafen så var det risk att frysa fast.
Men annars en bra bil som passade till att dra trailer med och ligga ute med på veckorna, till sån körning skulle dom nog kunna få sälja några men knappast nog många för att det ska bära sig för Scania att hålla på.
- 024.JPG (189.49 KiB) Visad 25297 gånger
Så här ser bilen ut idag, jag tycker nog att det var bättre från början...
- 058-BorderMaker.jpg (184.87 KiB) Visad 25296 gånger
lånat bild från internätet
O.T, Trådkapning, kuriosa mm: Mackapären som står längst fram på trailern kallades brovagn, det var en vagn som rullade på bron med en arbetsplattform som hängde under bron. Den var med och byggde ny bro efter raset på E6:an hösten 2006, jag körde den både dit och därifrån. Minns inte vad det heter där raset var nu men det var ovanför Munkedal nånstans, det är väl Norvinges territorium så jag kanske kan få minnet uppfriskat.