Nya Klassiska.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Nya Klassiska.

Inläggav Thomas Almen » 27 jul 2017, 21:06

Hittade en skatt i postlådan ikväll efter avslutat arbete. Ett nytt nummer av favoritpublikationen. Svenssons skvader var rolig att se, åkte med den i Selbu för några år sen. Men ändå roligare att Karl Olof blev uppmärksammad. Han har inga E4-mil att skryta med, men att sköta den där linjen klanderfritt i alla väder kräver sin man. Har haft nöjet att åka med honom några gånger, å det är rent njutningsfullt att se hur han framför åkdonet. Kul att även övrigt Norrlandsmaterial kom med.
Thomas Almen

Re: Nya Klassiska.

Inläggav Per Thomson » 28 jul 2017, 20:47

Mycket intressant och kul att det var mycket Norrrlandsnostagi med trots att Avesta inte räknas till Norrland. Tror t o m att jag blev nämnd i en bildkommentar. Ledaren var också tänkvärd, särskild får oss som inte känner lika vördsamt för nyare stereotypa frambyggda modeller.
Hur som helst tycker jag att min storebror Ove fick en hedersam presentation. Det är nog inte särskilt många 80+ som är lika aktiva veteranutövare som min bror idag. Jag vet att han sitter på en buss till Holland idag med likasinnade, annars hade ha nog själv hört av sig här.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Thomas Almen » 29 jul 2017, 06:30

Nä, Ove har en intressant karriär och historia. Anledningen till att jag jublar över reportage norrifrån är väl att det till en början var tunnsått med såna. Men överhuvudtaget tycker jag det var ett bra nummer av tidningen den här gången.
Thomas Almen

Inläggav 30Fredrik » 29 jul 2017, 07:49

Thomas! Håller helt med dej angående magert om alla stora Norrlandsåkerier! Har pratat med Herr Redaktör Gustavsson flera gånger om det i mitt tycke outtömliga matrial om alla fina+mycket välutrustade åkerier norröver! Vi,Du+Undertecknad får väl hoppas på storverk framöver!! Senaste Klassiska Lastbilar var ju en höjdare och Torsten Berglund kan väl sätta upp ett högkvarter i förslagsvis Skellefteå, Finns som sagt hur mycket som helst att dokumentera norröver!! MVH. 30 Fredrik.
30Fredrik

Inläggav Bengt Gustafsson » 29 jul 2017, 15:51

Tack för alla positiva kommentarer! :D :D

Semesterhälsningar
Bengt G
Bengt Gustafsson

Återgå till Allmänt Veteransnack