Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Bilden finns på en sida som heter "Vi som älskar gamla Scanior" på FB, där fanns ytterligare bilder från Näsåker. Jag rekommenderar att Almen är försiktig om han frestas att titta där, det är mycket Vabis på det stället...
Almen har nog sett en hel del redan av dom bilderna. Scanior av rätt årgång har jag inga som helst problem med. Kör t.o.m Scania för närvarande. Jag behöver inte, i motsats till Scaniafreaken, absolut ha ett visst märke för att utföra jobbet.
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Härlig bild på leksaksbil! Ser att plogfästet är av identisk typ som på min. Bilen är en L75 med 165 hästar under huven skulle jag tro. Förmodligen också en Husum flak/tipp byggnation som på min. Regnumret på min 76:a var Y5619.
Vi hade en chaufför får ett antal år sedan som hade sommarhus i Näsåker, några somrar tog han lite längre ledigt och körde timmerbil för Själander. Naturligtvis var jag och våldgästade honom i det där huset och fick en guidad tur i området, så jag har faktiskt besökt Själanders åkeri.
Bröderna Själander är ytterst sympatiska. Behövde assistans där när jag körde timmer, å fick med milt våld påtvinga dom ersättning. Ena brodern tog emot med hyvel när vi grusade en väg, gick väldigt smidigt.
Jag kontaktade dom efter tips från dig för fler år sedan, men det var väl någon yngre transportledare som inte kände för frågeställningen och fortast möjligt ville avsluta samtalet.