Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders Ason skrev:Grattis. Blir nog bra mycket enklare om du får tag i ett drag med typskylt vilket kan ha betydelse vid reg. bes.
I de rader det står efter "text" är innebörden att det i praktiken är utfärdat ett kopplingsintyg. D v s du får inte dra något annan än den vagnen.
Å andra sidan är det här regler som polisen har noll koll på i regel.
Kvarstår egentligen frågor om dragbalken. Är bilen besiktad med den är det nog OK. Har du satt dit den kan krävas intyg.
herrstina- skrev:Det här är säkert beroende på årsmodell, men i någorlunda modern tid ingår gavelsatserna i den godkända draganordningen och ska alltså ha rätt nummer från tex. VBG. Försök att kolla förutsättningarna innan du lägger ner jobb på att tillverka egna plåtar.
Stina.
Per Thomson skrev:Intressant, rapportera hur det går . . .
Thomas Almen skrev:Tror faktiskt att det var en försänkt dragbalk på den tiden, alltså allt i ett stycke. Annars får bara sätta den mellan rambalkarna, det var nog vanligast. Ända in på 70-talet var dragen monterade så.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster