Dagens länktips

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Dagens länktips

Inläggav Anders » 20 aug 2008, 12:52

Bilden på Tatran som Per lade upp sporrade mitt intresse för detta märke, så jag har suttit och tittat runt lite på nätet efter intressanta sidor som avhandlar detta.
Det finns en hel del faktiskt. Den bästa som jag har hittat hittils är http://www.tatraprehled.com/php/ Här finns det massor med bilder och information, tyvärr är ju mina kunskaper i tjeckiska tämligen begränsade till att jag vet vad bryggeri heter, men det har ju inte hindrat någon förut!
Det finns bilder på snart sagt alla lastbilar som tillverkats genom åren, samt även från olika träffar.
Rekommenderas varmt!

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Re: Dagens länktips

Inläggav Per Thomson » 21 aug 2008, 10:58

Intressant länktips Anders, kanske man skulle skriva till dom och höra om intresse finns att ta hand den som finns här. Skall höra med dom som har den om de kan tänka sig att den förs ut ur Sverige.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Re: Dagens länktips

Inläggav Stellan » 21 aug 2008, 18:25

Det är ju alltid trevligt när ett gammal fordon, eller något annat gammalt får "komma hem" igen. På samma sätt som vi gärna vill ha kvar våra inhemska fordon så kanske tjeckerna skulle bli glada att få hem något av sin historia...

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Återgå till Allmänt Veteransnack