Sida 1 av 1

Tippflaket Anders!

InläggPostat: 17 jul 2008, 23:20
av Per Thomson
Anders, hörde på nyheterna att tågen på södra stambanan fick vända från vardera hållet kring Linkping, det är väl inte du som haft för brottom att komma över järnvägen innan flaket hunnit ner tillräckligt :?: :mrgreen:

Re: Tippflaket Anders!

InläggPostat: 18 jul 2008, 10:11
av Anders Ason
Per Thomson skrev:Anders, hörde på nyheterna att tågen på södra stambanan fick vända från vardera hållet kring Linkping, det är väl inte du som haft för brottom att komma över järnvägen innan flaket hunnit ner tillräckligt :?: :mrgreen:


    Det var länge sedan flaket var uppe! Bilen är "vingklippt" fortfarande, d v s motorn saknar vattenpump, det ligger dock en i verkstan som väntar och väntar det gör även jag - på inspiration efter att nu vara inne på den tredje pumpen så har jag gått på pumpen! Hälsingborg närmar sig dock med rasande fart så snart så... :?

    SJs problem (har stor erfarenhet som resenär, är årskortsresenär sedan många år och har delvis arbetsplats i Kista kan jag ju misstänkas för mycket! Jag är totalt oskyldig till både kontaktledningsproblemet och broraset.) är bristande underhåll (kostnadseffektiviseringar kallas det) och otydligt ansvar för verksamheten.

    SJ består av sju! olika bolag med ett sammanlagt innehåll som förr fanns inom en statlig myndighet.
    SJ och Banverket skyller på varandra bl a. Om en kontaktledning som i det här fallet rivs ner, är det då en dålig ledning (i fler bemärkelser) eller fel på loket (strömavtagaren)? Det finns faktiskt vissa oraker till att det går så mycket gods på landsväg. :roll: