Åkarsvängen 2007

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Åkarsvängen 2007

Inläggav Per Thomson » 19 sep 2007, 22:52

Bilder från Åkarsvängen 2007 "Södertörn runt" söder om Stockholm finns nu till beskådande http://www.veteranlastbilar.se. På grund av regn blev antalet bilder lite begränsat samt vissa bilder inte så bra. Av bilderna framgår dock en hel del nykomlingar, t ex Bengts o Torbjörns ljusblåa 135:a med trailer. I ett grustag hittades ett ovanligt ekipage som dock inte deltog i rallyt men som ändå fick vara med.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7380
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav Per Thomson » 21 sep 2007, 00:08

Anders A skickade mig en bild på sin LBS85:a som jag nu fört in på rad 11. Lite textkomplettering har dessutom införts till vissa bilder.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7380
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav Anders » 09 okt 2007, 21:13

Det var en hel del riktigt fina ekipage i årets upplaga. Man får nog gräma sig en bra stund att man inte var där och kunde se det.
Går det att lägga upp bilder man har tagit själv på forumet? Har lite bilder och filmsnuttar som jag tog på förra årets åkarsväng.
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2332
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Inläggav Per Thomson » 09 okt 2007, 21:32

Det går inte att placera/ladda upp bilder till forumet i nuläget men om man själv har egen "nät"-lagring av bilder som kan adresseras med URL så går det att infoga bilder i meddelanden. T ex "Vikingline" här i denna grupp har exempel på bilder som är infogade.

Det hade varit enklare om forumet kunde "lagra" bilder och det står på önskelistan sedan tidigare.

Du kan däremot ladda upp en s k avatar. En sådan visas alltid till vänster om ditt inlägg. Den har dock stark begränsning i omfång. Det är bara att logga in på ditt användarkonto och följa instruktionen.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7380
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav Per Thomson » 29 okt 2007, 22:37

Signaturen "LBS76" skickade mig en CD full med fantastiska foton från Åkarsvängen. Jag har valt ut 15 st av dessa och lagt in dessa på fotosidan från Åkarsvängen. Flera av bilderna har "fartkänsla" och även det våta vädret verifieras på ett effektfullt sätt. Önskade bara att jag hade tid att välja ut och sätta in flera bilder.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7380
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav Anders » 30 okt 2007, 00:06

Härligt att se lite fler bilder från Åkarsvängen!
Egentligen skulle man ha stått vid någon brant backe för att få höra mullret från den raka Scania-åttan!
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2332
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster