Bluff?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bluff?

Inläggav Lars-Gunnar » 16 dec 2014, 21:27

Vad säger ni om följande annons?

20 000:-
volvo 610 med kran. 3st 2 på besiktning rostskada bromsrör till bakaxel samt bakaxel båda sidor. Nummerskylts belysning.
Årsm 1980 skattebefriad.
Mätarsälning 309255
20000kr priset kan diskuters på plats vid snabb och problemfri affär.

Jag tolkar det som att han vill ha 20,000 kr. I nästa andetag säger han att priset kan diskuteras vid snabb och problemfri affär: Skulle han gå ner i pris alltså?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

100:-
Scania tippbil. 76:a
Besiktigad i våras och har rullat ca 150 mil sen dess.
Massor med jobb nedlagt. Bl.a. Bladfjädrar har varit isär slipat och lackat, Flaket, dörrsidor i hytt och en del eljobb återstår. Dåligt urtramplager. Det mesta finns såsom takstege, solskydd, mm. Lätt vinterjobb så är den redo för veteranträffar
Ej fälgarna på bild men i princip nya däck runt om.

Allt som är lackat är slipat plåtrent och rosten svetsad, lackad med maskinemaljfärg. Riktiga plåtskärmar. Jag har lagt ner ca 80 tusen på reno.
Bilder finns på allt.

Ring kvällstid för information då det är för mycket att skriva.
Mejl undanbedes.
Säljes endast pga byte till lastväxlare.

Pris får diskuteras.

Här stod ett pris på 100 kr. När jag så kollade närmare framgår att priset får diskutetas. Skulle det pris han sagt först gälla?

Han skriver ju 100 för att få bättre respons på annonsen förstår jag.

Med vänlig hälsning. Lars-Gunnar
Lars-Gunnar

Re: Bluff?

Inläggav Anders Ason » 16 dec 2014, 23:12

Det här är ett resultat av "lydiga" annonsörer på Blocket. När en annons läggs in så är det tydligt att priset ska anges. Men ... så är det inte, för det går att hoppa över. Många som inte riktigt vet värdet av varan vill ha ett bud för att se om de kan acceptera eller förhandla. De "tvingas" då fylla i priset mot sin vilja och då får det bara bli något.

En annan typ av annonser som förekommer är Köpes under Säljes. Helt enkelt för att det nog är en försvinnande liten del av Blocketbesökarna som går in och tittar på Köpes.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Återgå till Allmänt Veteransnack