Liten biltur efter gamla fordon

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Liten biltur efter gamla fordon

Inläggav bedford » 07 dec 2013, 20:17

Sitter o plockar ihop kläder utrustning kamera inför en liten tripp efter mer skoj skrot får se om det blir lite bilder imorgon under turen :mrgreen:
bedford

Re: Liten biltur efter gamla fordon

Inläggav Reid Hulting » 07 dec 2013, 20:33

Ha det så kul.
Hälsningar från en inblåst ö-bo utan båtförbindelser.

Reid.
Reid Hulting

Inläggav bedford » 07 dec 2013, 20:42

jag har datorn med mailar bilder o hör av mig ska kolla på en bärgare o några andra lastbilar på vägen hem börjar längst ner i skåne
bedford

Inläggav Anders Roger Larsson » 07 dec 2013, 20:51

bedford skrev:jag har datorn med mailar bilder o hör av mig ska kolla på en bärgare o några andra lastbilar på vägen hem börjar längst ner i skåne

Låter trevligt...
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Inläggav bedford » 07 dec 2013, 20:53

kommer bilder på 3 st bärgare /rester troligen volvo 60talare cheva 41 Scania 35a bulldog o ev en ih om jag hinner :mrgreen:
bedford

Inläggav bedford » 08 dec 2013, 16:19

Underbar dag tyvärr drunkna både kamera o lur men ett 4 våningshus fyllt med verandelar typ 1916 o framåt o flera bilar mc inuti.Komplett renoveringsverksta med all utrustning ink gjuta egna lager o ett hesselmanblock i vevaxelhoningsmaskinen i garaget en grundad helgen f88 bl.a. Volvo o Scania 30 tals lastbilar i delar en t o à Fords last
På 2ind tomter massa fordon tex cheva 39 bärgare Volvo lv60 bärgare o en frambyggd Scania bärgare 35 årsmodell
Utöver detta 2 st 939 hytter till Reid i låda från försvaret ett gäng 30 40 tals chassin lastbilar bussar :mrgreen:
bedford

Inläggav bedford » 08 dec 2013, 16:20

Underbar dag tyvärr drunkna både kamera o lur men ett 4 våningshus fyllt med verandelar typ 1916 o framåt o flera bilar mc inuti.Komplett renoveringsverksta med all utrustning ink gjuta egna lager o ett hesselmanblock i vevaxelhoningsmaskinen i garaget en grundad helgen f88 bl.a. Volvo o Scania 30 tals lastbilar i delar en t o à Fords last
På 2ind tomter massa fordon tex cheva 39 bärgare Volvo lv60 bärgare o en frambyggd Scania bärgare 35 årsmodell
Utöver detta 2 st 939 hytter till Reid i låda från försvaret ett gäng 30 40 tals chassin lastbilar bussar :mrgreen:
Roger info om bärarna kommer vet hemvisten på dom
bedford

Inläggav flak » 08 dec 2013, 17:25

Vilken spännande ställe..när får vi se bilder... :D just bärgarna är av högintresse!!
Flak
Användarvisningsbild
flak

Inläggav Anders Roger Larsson » 08 dec 2013, 18:22

bedford skrev:Underbar dag tyvärr drunkna både kamera o lur men ett 4 våningshus fyllt med verandelar typ 1916 o framåt o flera bilar mc inuti.Komplett renoveringsverksta med all utrustning ink gjuta egna lager o ett hesselmanblock i vevaxelhoningsmaskinen i garaget en grundad helgen f88 bl.a. Volvo o Scania 30 tals lastbilar i delar en t o à Fords last
Roger info om bärarna kommer vet hemvisten på dom

Ser vi fram emot...
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Inläggav bedford » 08 dec 2013, 18:36

Scania frambyggda 1935 årsmodell gått i Göteborg bensinsexa o södertälje spel no 1 som aggregat rester av hytt finns
Cheva 39 fwd med Holmes komplett bra repobjekt framtagen lös gått i hova Mariestad
Volvo lv60 i bärgningskårens gul röda komplett men helobjekt rullade i Falköping
Ska ner o prata mer med ägaren om allt där nere så mer info kommer
Bilder kommer med min tele o kamera är dränkta just nu
En tidskapsel verkstaden
bedford

Inläggav bedford » 14 dec 2013, 11:35

Hej är åter på gång söderöver o troligen ihop med Reid så pma gärna om ni vet om mer gamla grejer. turen går ner till skåne o blekinge
Tackar på förhand
bedford

Inläggav S-V L44 » 14 dec 2013, 17:41

Det finns mer information i denna tråd :
viewtopic.php?f=2&t=265

F.ö. blev bakaxeln jag kom överens med säljaren att köpa aldrig levererad av honom, men å andra sidan gällde betalning vid leverans.
Så jag har bara "gått miste om" fyra välbehövliga åttahålsfalgar, men sådana finns lyckligtvis också på andra håll här i landet.
Om jag endast köper lösa fälgar och ingen komplett bakaxel kan jag ordna transporten på egen hand.

På plats i Östra Ingelstad finns dock en ganska fin hytt från sent 1930-tal eller tidigt 1940-tal som skulle kunna vara mycket intressant, men den vill han inte sälja.
Det fanns också en Scania-Vabis L51 som han trodde var "gammal", från 1940-talet, men den var sannolikt årsmodell 1955-57 och därmed alltför "ny" för att intressera mig.
Däremot fanns det ett Scania-Vabis L40 chassi som skulle kunna vara intressant, men tyvärr begär han generellt sett lite väl höga priser. Jag har snackat med andra som velat köpa prylar av honom och de förmedlar ungefär samma budskap.
Och att kunna identifiera chassinumren/motornumren vid köp av chassin och/eller motorer är viktigt för mig annars blir det i princip inga affärer då det kan bli svårt med ursprungskontroll och i övrigt min ambition att ha full kontroll över historiken än om det endast rör sig om reservdelsprylar.

Det skall bli intressant att höra om hans stigande ålder börjar påverka honom att sänka sina priser.

Lycka till och bli inte förvånade över hans "grova" språk när ni snackar med honom.

Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav bedford » 14 dec 2013, 18:17

jag fick rätt bra kontakt o snacka kunde han men brorsan o jag var där rätt länge o jag har fått lite olika priser o förslag .jag är ju intresserad av en del maskiner i verkstaden också
Kan man ringa dig pma gärna ditt nummer
bedford

Återgå till Allmänt Veteransnack