Lastbilsbilder

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Lastbilsbilder

Inläggav Anders Berg » 12 apr 2008, 13:13

Hallå, nu ska vi se om det funkar med bilduppladdningen, börjar med en bild på min N10
Bild

LB 76:a super, stod i Öjebyn nuvarande adress okänd. Lågbyggd trailer med superfeta supersingel däck

Bild[
Scania 110 utanför Piteå. Ägaren var nog less på folk på folk som sprang och ville köpa den, han sa till mej att den skulle ut på jobb, då hade den stått inväxt i snåren i 10 år avställd....

Bild

Scania 56 I Lillpite, I bra skick. Ringde om att få köpa den en dag för sent....

Bild

Scania L 76 super, med "blister turbo" och raka rör, hade den en sommar för å dra maskintrailern, men sen vart det LB 76 i stället, den var mycket smidigare fast den här är mycket tuffare, den är nu plogbil.

Bild

Den här Scania LS 140:n borde ju vara ett fynd för någon. Stod så här i Piteå i höstas, och såg ut att ha stått många år... har då själv tyvärr inte någon tid för den, ångrar mig säkert.

Bild

De var då de bilder jag mäktade med att ladda upp justnu. Kommer mer.
Anders Berg

Re: Lastbilsbilder

Inläggav Anders » 12 apr 2008, 21:22

Det var inte någon dålig samling! :D
L76;an var ju kanonfin!

L56;an du hade fotat var ju riktigt fin. Sällan man ser någon som är så pass välbevarad :)

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Återgå till Allmänt Veteransnack