En lagom ljum sommardag och en liten tripp på några kilometer till järnvägsstationen med några lådor skulle nog kännas härligt även med den förarmiljön.
Men vädret råder man ju inte över. Nåväl, när transportmedlen utvecklades och transporterna blev längre så kom det fram bättre lösningar och ibland riktigt lyxiga som kan ses på denna sida
http://www.veteranlastbilar.se/Gallery.asp?pageid=708.
Med tanke på tråden här intill om programmet Uppdrag granskning som visade öst-europeiska förares sociala misär så kan fler av oss som är med på detta forum vittna om att även vi levt camping -liv på liknande sätt. Skillnaden mot nu var att vi hade råd att äta vid de Gasthaus och andra matställen där vi ansåg att maten var godkänd. I forna DDR var man hänvisad till medhavd mat då det som bjöds att köpa var uruselt, i vart fall under 60-talet. Ibland var det vädersituationer som gjorde att man inte kom fram till det tänkta matstället under öppet-tid och då var det också tur att man hade ett gas-kök och något i reserv.
Överlag har nog dagens stackars öst-chaufförer i vart fall lite bättre hytt-komfort än som var vanligt för 40-år sedan. Att fordons-standarden är hyfsat god, många gånger bättre än vad genomsnittet är i hemlandet, förklaras av att de inte har råd att bli reparerade utomlands.