Trucking Down under

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Trucking Down under

Inläggav Lars-Gunnar » 15 jan 2013, 20:12

Hej!

Fann fem 45 minuters filmer om att köra lastbil i Australien. En 60-årig chaufför kör en roadtrain på dåliga vägar och vi får se en Kenworth som inte orkar uppför backen (120 ton gissar jag) så han får koppla av trailarna och dra dem uppför backen. Han figurerar i alla 5 avsnitten liksom man och fru som kör tillsammans.

http://couchtripper.com/forum2/viewtopic.php?p=106812

Börja med OTruckers 101 och kör hårt!

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar

Re: Trucking Down under

Inläggav Bo Norvinge » 15 jan 2013, 21:48

Imponerande!
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Re: Trucking Down under

Inläggav Lars-Gunnar » 15 jan 2013, 23:55

Bo Norvinge skrev:Imponerande!

Ja du Bo, han som körde på de leriga vägarna han var tapper och jag tänker att han nog önskade allt dit pepparn växer men han bet ihop och var inte rädd att skita ner sig. Men 60 år det är ju inte som 30 så jag tänker att han fick slita.

De som körde efter asfalterade vägar behövde bara stanna för att sparka på däcken men jag så inte att de gjorde det. Det kanske inte filmades. Nya CAT 630 var lastbilen som den yngre gästchaffisen körde.

En sak såg du kanske och det var när de körde på något djur. De bara brakade iväg.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Återgå till Allmänt Veteransnack