Sven-Ingvarslåda ??

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Sven-Ingvarslåda ??

Inläggav Åkarns Kalle » 31 mar 2008, 19:03

Hej jag har vid ett flertal tillfällen hört uttrycket Sven-Ingvarslåda vad menas med det ? om någon kunde förklara det så att jag också förstog skulle det vara bra.

mvh Åkarns Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Re: Sven-Ingvarslåda ??

Inläggav Stellan » 31 mar 2008, 21:53

Jag vet inte om det var någon speciell bil som hade den växellådan, utan det var mer en syftning till Sven-Ingvars gamla låt "börja om från början". Man menade att man hade en så svag bil att man fick börja om från första växeln varenda gång man kom till en backe...eller något åt det hållet, är lite osäker på det rätta svaret. Men ett dåligt svar är väl bättre än inget svar alls :mrgreen:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: Sven-Ingvarslåda ??

Inläggav Åkarns Kalle » 31 mar 2008, 22:17

Tack för ditt svar min kusin sa också att det var börja om från början men visste inte vad som menades och var inte säker på det ens

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Återgå till Allmänt Veteransnack