Besikting med raka rör

Hej!
Någon här som har erfarenhet av hur hårda besiktningsmännen brukar vara på om man har raka rör på en veteranare? I detta fall är det en Scania 111:a. Dom flesta brukar säga att det helt beror på vilka besiktningsmän det är osv. Men är dom ens så erfarna att dom förstår att det är rakt rör på bilen, jag menar, en veteran brölar ju rätt mycket från början? Hur är det oftast?
Annars blir det till att bygga ett avgasspjäll!
Tack på förhand!
Någon här som har erfarenhet av hur hårda besiktningsmännen brukar vara på om man har raka rör på en veteranare? I detta fall är det en Scania 111:a. Dom flesta brukar säga att det helt beror på vilka besiktningsmän det är osv. Men är dom ens så erfarna att dom förstår att det är rakt rör på bilen, jag menar, en veteran brölar ju rätt mycket från början? Hur är det oftast?
Annars blir det till att bygga ett avgasspjäll!
Tack på förhand!