Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Scania-Tom skrev:Har kontaktat Scania tidigare i ärendet. Jag har fått ett maskinkort på den där det står motornummer, chassienummer osv. Där står också vem som beställde bilen ny från Scania. Det var Sundins bilar i Vänersborg. Vad det företaget heter i dag vet jag inte. Första ägaren hette Bernt Johansson och var bosatt på Vargön. Kallas för "Picko".
Jag har ringt till honom och han mindes bilen väl. Tyvärr så hade inte han några papper heller då de förstörts i en villabrand.
Sen såldes bilen till Skolöverstyrelsen AMU-center i Trollhättan. Det står det också när man öppnar dörren på lastbilen. Den är målad i deras färger med TYA-elefanten på dörrarna.
AMU finns inte heller kvar nu för tiden. Heter Lernia numera.
Jag har även ringt dit. Men de har inga såna handlingar kvar heller.
Scania kan hjälpa mig med ett typintyg säger dom. Det duger dock inte till Vägverket. De vill se ett reg-bevis eller besiktningsinstrument från den tiden som visar att den gått i Sverige. Annars är det dagens krav med underkörningsskydd, slagprovat virkesrede osv. som gäller.
Jag vet inte vad som blir nästa steg. Flytta papper från en annan Scania är väl en utväg men så desperat är jag inte än.
Hälsningar Tom
Scania-Tom skrev:... Det var Sundins bilar i Vänersborg. Vad det företaget heter i dag vet jag inte...
Stellan skrev:Nu måste ni avslöja det...vad är det för ett pennhål? Man blir ju så otroligt nyfiken på vad det kan vara för speciellt med det![]()
![]()
/Stellan
Scania-Tom skrev:Nu har jag ringt... Trygg-Hansa som försäkringsbolag. Ringde till bolaget men de hade inga uppgifter kvar längre.
Mvh Tom
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster