Pekka,K (mekaniker)

Masträfen gick ju bra med bilarna båda bilarna funkade fint men på hemvägen så fick vi problem med den röde, Vattentempen gick upp och den skickade ut vatten via skvallerröret vi fylde på vatten och körde vidare men när vi närmade oss Laxå så kastade den ut vatten igen så det blev ett stopp igen,
Jag klättrade upp på Regentens flak och plockade fram vattendunken och satte fast våran tratt som vi har när vi tankar från dunkar och den tratten tog jag med höger hand förstås,
Jag skulle lossa kläppen på kylet men dieseln på fingrarna gjorde så jag halkade och högernäven åkte ner i propellern förstås motorn var igång
jag svor en ramsa och fick se hur handen såg ut= inte bra långfingret är lagom slamsad och blodet bara flöda ut så Rune som var med fick hälla vatten på näven och jag fick se ett trasat finger med öppning så benet var framme så Stig plockade fram rena trasor och jag lindade in näven men det hjälpte inget förstås det rann igenom direkt så det blev linda fingret hårt och dra åt med buntband det funkade fint,
Felet på den röda var drivningen till vattenpumpen slangklämmorna drogs åt och nu funkar den fint igen,
Jag ringde till frugan och sa att hon fich möta upp oss i Skövde eftersom min bedömning var att det behövdes mer än buntband
hon mötte upp och Stig och Rune åkte hemåt det tog runt fyra timmar på KSS men morfin är bra saker hehe röntken och lite rengörning samt tejpat finger är jag hemma efter två på natten men till Tibro så ska bilarna vara klara till igen jag ska försöka mig på att köra ändå och tvättningen av bilarna ska väl lösa sig med hjälp av stig och frugan jag är ledig till på torsdag.
Slutnotan av det hela är att öppna inte locket till kylet om du har diesel på nävarna det är en läxa jag inte lär glömma.
Jag klättrade upp på Regentens flak och plockade fram vattendunken och satte fast våran tratt som vi har när vi tankar från dunkar och den tratten tog jag med höger hand förstås,
Jag skulle lossa kläppen på kylet men dieseln på fingrarna gjorde så jag halkade och högernäven åkte ner i propellern förstås motorn var igång

Felet på den röda var drivningen till vattenpumpen slangklämmorna drogs åt och nu funkar den fint igen,
Jag ringde till frugan och sa att hon fich möta upp oss i Skövde eftersom min bedömning var att det behövdes mer än buntband

hon mötte upp och Stig och Rune åkte hemåt det tog runt fyra timmar på KSS men morfin är bra saker hehe röntken och lite rengörning samt tejpat finger är jag hemma efter två på natten men till Tibro så ska bilarna vara klara till igen jag ska försöka mig på att köra ändå och tvättningen av bilarna ska väl lösa sig med hjälp av stig och frugan jag är ledig till på torsdag.
Slutnotan av det hela är att öppna inte locket till kylet om du har diesel på nävarna det är en läxa jag inte lär glömma.