REG.BES och regler

Jag ska FÖRSÖKA få in min Cheva Viking som bärgningsbil.
Gäller andra regler då, gällande positionsljus osv. Vet att Stina svarade mig tidigare angående reflexer.
Jag har plats i varje hörn av flaket för positionslampor, dessa tänker jag byta ut till såna som fungerar och syns.
Har även reflexer 6 stycken, 3 på varje sida.
Funderar på underåkningsskydd bak. MÅSTE jag ha det?
Ska jag kunna tippa flaket kan det inte sitta en FET-ramp i arslet.
Är det nån som har en aning om vilka regler som verkligen gäller vid reg.bes?
Har en månad kvar ca, och som vanligt massor kvar att fixa.
Har i alla fall beställt ny huvudbromscylinder, och ett nytt bromsservo.
Och fetstora orginal backspeglar. Så man ser när man backar.
Skaffat blinkers fram, och ska väl få ordning på bakljusen oxo.
Kvar att greja är att kraftaggregatet inte sköter sig. Fast jag lägger ur PTO'n så inte tippen går att höja/sänka, så går vinchen att köra fram o åter.
Så det är dags att riva isär. Kanske ska börja med att kolla om det är nån olja i låddan ...
mvh /Ulf
Gäller andra regler då, gällande positionsljus osv. Vet att Stina svarade mig tidigare angående reflexer.
Jag har plats i varje hörn av flaket för positionslampor, dessa tänker jag byta ut till såna som fungerar och syns.
Har även reflexer 6 stycken, 3 på varje sida.
Funderar på underåkningsskydd bak. MÅSTE jag ha det?
Ska jag kunna tippa flaket kan det inte sitta en FET-ramp i arslet.
Är det nån som har en aning om vilka regler som verkligen gäller vid reg.bes?
Har en månad kvar ca, och som vanligt massor kvar att fixa.
Har i alla fall beställt ny huvudbromscylinder, och ett nytt bromsservo.
Och fetstora orginal backspeglar. Så man ser när man backar.
Skaffat blinkers fram, och ska väl få ordning på bakljusen oxo.
Kvar att greja är att kraftaggregatet inte sköter sig. Fast jag lägger ur PTO'n så inte tippen går att höja/sänka, så går vinchen att köra fram o åter.
Så det är dags att riva isär. Kanske ska börja med att kolla om det är nån olja i låddan ...
mvh /Ulf