Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av gropen » 13 jan 2011, 09:42
Vet nån va dom går igenom då?, Håller på å gör en ursprungskontroll på en L71a. Men det vore kul å veta i förväg vad dom kikar på så man kan förbereda den. Tackar för svar/info.
-
gropen
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 24 aug 2010, 15:42
av pekka k » 13 jan 2011, 13:25
Vid ursprungskontrollen är det bra om bilen är så nära orginal som möjligt det underlättar samt om du har gamla papper mm som du kan visa upp om bilen har en påbyggnad eller annat roligt,
Det brukar inte vara några problem med ursprungskontrollen det är vid reggning och besiktning man kan få knepiga frågor.
Mvh:Pekka.
-
pekka k
-
- Inlägg: 265
- Blev medlem: 17 mar 2008, 14:08
- Ort: VARA
av gropen » 13 jan 2011, 16:31
Ok. Nå papper finns inte på den. Som ja förstår så är det mkt. pyssel att gå igenom innan man har ett reg.bevis å nya plåtar på den?????.
-
gropen
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 24 aug 2010, 15:42
av pekka k » 13 jan 2011, 18:50
Mycke pyssel kan jag nog inte hålla med om bara du har ett papper som styrker att du är ägare till fordonet samt att det sitter rätt typ av motor och låda i den mm du kan säkerligen få reda på ett gammalt reg nr via chassienr från bilen och sedan får man börja forska vidare.
Mvh:Pekka.
-
pekka k
-
- Inlägg: 265
- Blev medlem: 17 mar 2008, 14:08
- Ort: VARA
av gropen » 16 jan 2011, 11:35
Tack Pekka för all info. De va en tippbil org. men nu sitter de en hiab kran bara på den bak, enligt papper från Uppsala så ska de ha suttit en sån kran på den då med fast bakom hytten. Vet ej om de ställer till nå broblem??.
-
gropen
-
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 24 aug 2010, 15:42
Återgå till Allmänt Veteransnack
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster