ASG, takskylts-logga

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

ASG, takskylts-logga

Inläggav parek. » 15 nov 2010, 23:52

Är det något som har en bra bild (typ klistermärke, trycksak eller liknande) som ser ut precis som de gamla ASG-takskyltarna. Den där det står "ASG transport spedition". Egentligen står det ju "transport ASG spedition". Men ni vet säkert vad jag menar! :)
Jag ska trycka upp T-shirts med denna logga på hade jag tänkt. Bilden behöver vara av ganska god kvalitet, och på minst 100 kb, gärna större.
Lägg in en bild här på forumet, eller maila mig!

par.ekstrom@comhem.se

/Pär
parek.

Re: ASG, takskylts-logga

Inläggav Per Thomson » 16 nov 2010, 21:50

De allra första takskyltarna hade texten "transport ASG på väg" om jag inte minns fel. Men så visades det en bild i en tidning där bilen låg vid sidan av vägen och det utlöste munterhet då det inte stämde med skyltens text. Därefter blev det den text på efterföljande skyltar som du beskriver.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav parek. » 17 nov 2010, 22:01

Den första som mailar över en tillräckligt bra bild för att kunna göra en bra logga att trycka, lovar jag att skicka en tröja gratis! :D
Alltså en som föreställer ASG-skylten transport ASG spedition

Så här blev Bilspedition tröjan (jag efterfrågade ju en Bilsped. logga för ett tag sen) när den blev färdig:
Bilagor
Bilspedition, beskuren bild, LITEN.jpg
Bilspedition, beskuren bild, LITEN.jpg (113.92 KiB) Visad 10169 gånger
parek.

Inläggav Åkarns Kalle » 17 nov 2010, 23:27

Har ju ingen...som det står Transport ASG Spediton

En stor ASG och en liten ASG Hudiksvall är det enda jag har

(Som jag tiggde åt mig under praktiken när platschefen på DHL slutade han hade en annan titel men på visitkorten jag fick står det platschef)

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav Stellan » 18 nov 2010, 00:08

När nu Bilspedition har nämts i samband med t-shirt, så kom jag att tänka på att jag hade en gammal klenod som jag fick på Lundaterminalen någon gång för rätt så länge sedan. Den är vit, men ser lite skabbig ut tack vare dåliga ljusförhållanden vid fotograferingen :?

Det är inte utan att man saknar den gamla logotypen med ränderna hos Bilspedition :P
Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Donald Ramström » 18 nov 2010, 12:00

Hej ! Jag har skickat dig några foto på ASG skyllten kanske du kan beskära och använda dem
Mvh Donald :?:
Donald Ramström

Inläggav parek. » 18 nov 2010, 22:34

Donald Ramström skrev:Hej ! Jag har skickat dig några foto på ASG skyllten kanske du kan beskära och använda dem

Tack igen Donald! Men som jag skrev till dig i mailat så var dom tyvärr inte helt optimala att använda... :( Alla fall inte med min Photoshop-kunskap.. :)

Jag skulle verkligen behöva skyltloggan inscannad från någon gammal trycksak, reklamblad eller liknande! Ingen som har något sådant?
Ut och leta i gömmorna! :D
I "värsta" fall så får jag väl ta en vanlig ASG-logga, men sådana T-shirts finns ju redan att köpa...
parek.

Inläggav holmgren73 » 21 nov 2010, 19:48

Hej!
Det blev ju suveränt! Vart köper man denna eminenta T-tröja?
Ha det bra / Christian
holmgren73

Inläggav Lars-Gunnar » 21 nov 2010, 20:36

parek. skrev:
Donald Ramström skrev:Hej ! Jag har skickat dig några foto på ASG skyllten kanske du kan beskära och använda dem

Tack igen Donald! Men som jag skrev till dig i mailat så var dom tyvärr inte helt optimala att använda... :( Alla fall inte med min Photoshop-kunskap.. :)

Jag skulle verkligen behöva skyltloggan inscannad från någon gammal trycksak, reklamblad eller liknande! Ingen som har något sådant?
Ut och leta i gömmorna! :D
I "värsta" fall så får jag väl ta en vanlig ASG-logga, men sådana T-shirts finns ju redan att köpa...

På Maskinisten har vi en man som heter Anton Gremminger från ASBY och han är ett fenomen på att trycka olika slags etiketter som brukar sitta på grävmaskiner och traktorer. Ex. "Gå ej under hängande kran" eller en Åkermanlogga till åkermans grävmaskiner. Han använder ett specialprogram och en plotter att skriva ut med. Har sett flera av hans "verk" och de har varit bra.

Hans hemsida: http://www.gremminger.se/

Hör med honom om han kan åta sig att trycka upp åt dig.

Lycka till. Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Återgå till Allmänt Veteransnack