Sida 1 av 1

Hinc robur et sicuritas

InläggPostat: 09 feb 2008, 23:07
av Stellan
Det finns tydligen Robur kvar i livet. De gamla var ju bensindrivna, men efter muren fall så blev tydligen dieselkonverterade. Är det någon som vet hur länge de var i drift efter återföreningen?

Då...
Bild

Och nu...powered by Deutz
Bild

Bild

/Stellan

Re: Hinc robur et sicuritas

InläggPostat: 09 feb 2008, 23:22
av Anders Ason
Stellan Johansson skrev:Det finns tydligen Robur kvar i livet. De gamla var ju bensindrivna, men efter muren fall så blev tydligen dieselkonverterade. Är det någon som vet hur länge de var i drift efter återföreningen?

Då...
Bild
...
/Stellan


    Jag är duktig på latin, "Hinc robur et sicuritas", det betyder: "För säkerhets skull släng skiten i hinken" - det är jag helt säker på, tror jag. :D

InläggPostat: 09 feb 2008, 23:35
av Stellan
Inte då...det betyder: Det är en säker bil, ta väl vara på den. :lol:

Den som var med i Göteborg hade ju både fyrhjulsdrift, dieslemotor och hinken på flaket. Kan det bli bättre? :P

/Stellan

InläggPostat: 09 feb 2008, 23:42
av Anders Ason
Stellan Johansson skrev:Inte då...det betyder: Det är en säker bil, ta väl vara på den. :lol:

Den som var med i Göteborg hade ju både fyrhjulsdrift, dieslemotor och hinken på flaket. Kan det bli bättre? :P

/Stellan


    Kul att de utvecklad en egen motortyp, "dieslemotor", den kanske är bra?
    Vi andra får dras med den gamla diesel-motorn! :D

    ps det blir extrapoäng för fotsteget

InläggPostat: 10 feb 2008, 00:09
av Stellan
Är man dyslektiker, ordblind och dessutom analfabet blir det så ibland. Kanske man skulle kalla motorerna för Rudolf istället, det är lättare att stava till. :shock: 8) :lol:

IFA hade också väldigt smal spårvidd på framaxeln, och rejäla fotsteg
Bild

/Stellan