Hanks Pictures länkar och info

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Hanks Pictures länkar och info

Inläggav Lars-Gunnar » 08 feb 2008, 14:03

Läs allt nedan nedan innan ni klickar på länkarna. Det kan vara bra att veta saker och ting i förväg.

Länk till huvudsidan: http://www.hankstruckpictures.com/

Det är Hank Suderman som driver webbsiden. Den innehåller minst 20.000 foton huvudsakligen av amerikanska lastbilar men även Europeiska och Australiska fordon.

När du kommit dit klickar du på den stora bilden med en USA-truck med mittcirkel och hela härligheten ligger framför dina fötter. Klicka på ikon eller namn för att öppna sida. Vill du se veteranbilar som blivit restaurerade så finns det också.

http://www.hankstruckpictures.com/lunch ... 8_2008.htm Klicka på 01/08/2008

Foton tagna under lunch from Glover Road Overpass övervakande Trans Canada Highway den 8 januari 2008 lokaliserad just väster om avfart till väg 66.

Han har gått ut på sin lunchrast varje månad tror jag och fotograferat från Glover Road Overpass sedan 2004.

Sidan innehåller ca: 120 foton och alla är klickbara för större bild. Passa på att se hur Amerikanarna har löst transportproblemen genom flatbeds (Påhängsvagn utan balkar), semitrailers, dubbelsemitrailers, semitrailer med påhängsvagn o.s.v. Lägg även märke till att Peterbilt och Kennworth ser lika kantiga ut som de gjorde för 60 år sedan. Ni kan även skymta en och annan Volvo VN som blivit allt mer vanlig. Det kan man se på Hanks foton.

Bläddra lite neråt och ni kommer att få se en helsvensk bil, en grön F12 i ensamt majestät med boggin upphissad. Jag blev förvånad då jag såg den men tydligen har Volvo lyckats sälja kanske en demonstrationsbil.

Vill ni se mer är länken: http://www.hankstruckpictures.com/bc_truck_pix.htm

Bläddra längst ner tills ni ser ”Lunchtime at the overpass”. Klicka på valfri länk. En varning bara, sidorna innehåller upptill 225 foton så det gäller att ha minst 1 gigabits bredband. Mindre går men det tar längre tid. Pröva er fram.

Volvo har sått influenser så andra lastbilstillverkare har nu börjat tillverka modernare bilar med modernt snitt sida vid sida med det ålderdomliga utseendet. Men ingen lastbil som rullar på vägarna i USA är så fin som Volvo VN 780 tillsammans med sina småsyskon. De som kör dessa bilar säger att det är som att köra en Cadillac.

Snälla ni, hur mycket det än kliar i fingrarna, kopiera inte av något foto och publicera det i forumet. Klistra in en länk istället. Det är Copyright på alla bilder.

Som Anders Ason säger så är hemsidan väl värd att kola upp och jag instämmer. Titta på valda delar, allt eller inget.

Lars-Gunnar :mrgreen:
Senast redigerad av Lars-Gunnar 08 feb 2008, 20:23, redigerad totalt 1 gång.
Lars-Gunnar
 

hankstruckspictures

Inläggav Kjell T » 08 feb 2008, 17:10

Det här är ju värre än julafton när man var barn. Hur skall man nu hinna sova. Det blev för mycket av det goda.
Kjell T
 
Inlägg: 2241
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Inläggav Lars-Gunnar » 08 feb 2008, 20:34

Ja, du kan tro att jag hade mycket att "göra" då jag upptäckte linken för många år sedan. Jag var så exalterad så det var inte klokt. Satt uppe till långt in på natten och tittade på alla foton jag kunde.

Faktum är att jag har sett allt men det tog tid. men jag kan lova att Hanks Picture var min favoritsida länge, länge.

Jag har även varit inne och snokat i deras forum. Det är jättemånga som skriver. Och de skriver om alla nuvarande Lastbilsmärken i USA och jämför.

Om man söker på ordet Volvo så får man över 900 träffar.

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar
 


Återgå till Allmänt Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster