Forumprofilen, november -09.

Forumprofilen - ett inslag på forumet för att vi ska kunna känna varandra lite bättre.
Nu presenteras signaturen "Stellan", Stellan Johansson - vem är det?
och så här ser han ut (bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle!):
Stellan håller till på västkusten, från Uddevalla till "Göötebörg" bl a och är lite extra svag för de mindre bilarna som han anser lätt glöms bort. I veteranstallet finns det flera bilar, bl a en Volvo F6 1980 års modell och en Duett från -68 som har varit på på Pärlrallyt bl a.
F6:an är utrustad med fikarum. elverk som ger 380 volt/32 ampere och verkstadsutrymme där det även ingår ett värmeskåp för svetselektroder. En kommande servicebil för våra rallyn?
Ett veteranprojekt som Stellan jobbar med just nu är den första Volvobussen med turbo, årsmodell 1955 (B638).
Karossen som är självbärande byggdes av ASJ i Linköping och är väl förmodligen den enda som nu finns kvar av tretton tillverkade.
Inte Stellans objekt, med dock en buss byggd 1953 på samma typ av chssie.
Detta för att ge en tidstypisk bild och vi väntar med spänning på när ASJ-bussen blir klar.
Stellan är nu som han säger själv "chaufför emeritus", d v s före detta yrkesförare men med behållen titel. Stellan är även känd för ett stort engagemang för de kända Vita Volvo bussarna.
Vi frågade Stellan om forumet? Han ansåg att det fungerade mycket bra men det vore roligt och trevligt om fler ville vara lite aktivare och dela med sig av sina av erfarenheter och kunskaper. (Stellan är ju själv bra på det, vilket uppskattas mycket och han har ett ännu oslaget rekord som forumets aktivaste deltagare)
/Anders Ason
Nu presenteras signaturen "Stellan", Stellan Johansson - vem är det?
och så här ser han ut (bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle!):
Stellan håller till på västkusten, från Uddevalla till "Göötebörg" bl a och är lite extra svag för de mindre bilarna som han anser lätt glöms bort. I veteranstallet finns det flera bilar, bl a en Volvo F6 1980 års modell och en Duett från -68 som har varit på på Pärlrallyt bl a.
F6:an är utrustad med fikarum. elverk som ger 380 volt/32 ampere och verkstadsutrymme där det även ingår ett värmeskåp för svetselektroder. En kommande servicebil för våra rallyn?
Ett veteranprojekt som Stellan jobbar med just nu är den första Volvobussen med turbo, årsmodell 1955 (B638).
Karossen som är självbärande byggdes av ASJ i Linköping och är väl förmodligen den enda som nu finns kvar av tretton tillverkade.
Inte Stellans objekt, med dock en buss byggd 1953 på samma typ av chssie.
Detta för att ge en tidstypisk bild och vi väntar med spänning på när ASJ-bussen blir klar.
Stellan är nu som han säger själv "chaufför emeritus", d v s före detta yrkesförare men med behållen titel. Stellan är även känd för ett stort engagemang för de kända Vita Volvo bussarna.
Vi frågade Stellan om forumet? Han ansåg att det fungerade mycket bra men det vore roligt och trevligt om fler ville vara lite aktivare och dela med sig av sina av erfarenheter och kunskaper. (Stellan är ju själv bra på det, vilket uppskattas mycket och han har ett ännu oslaget rekord som forumets aktivaste deltagare)
/Anders Ason