Tog mig friheten och låna denna bild från ett UE forum.
Tydligen finns ett gammalt övergivet stort bergrum någonstans där denna pärla står.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
flak skrev:Just därför la jag in denna bild här för annars kommer man inte åt den, medlemskap krävs
Undrar just hur många motorer som fortfarande står "undanställda"
Forumet är Det svenska Urban exploration-forum
http://28dagarsenare.se/
Och här kan man även hitta bilder på fordon som övergivits
myrsloken skrev:Volvo titan turbo Td 96 ?? Vad vinner man om man gissar rätt?
Lars-Gunnar skrev:Är det Beredskapsmyndigheten som äger detta eller rättare Staten? Tycker det skulle vara fint med en räddningsaktion då det där är motorer som kanske på sin höjd varit testkörda då och då för att kolla funktionaliteten. Det är ju sjutton vad mycke rost det är och nu går det väl inte skruva bort kompressorn från motorn med mindre att man kommer med svetsen. Motorn är ju en dyrgrip.
Lars-Gunnar
Anders skrev:Lars-Gunnar skrev:Är det Beredskapsmyndigheten som äger detta eller rättare Staten? Tycker det skulle vara fint med en räddningsaktion då det där är motorer som kanske på sin höjd varit testkörda då och då för att kolla funktionaliteten. Det är ju sjutton vad mycke rost det är och nu går det väl inte skruva bort kompressorn från motorn med mindre att man kommer med svetsen. Motorn är ju en dyrgrip.
Lars-Gunnar
Den där vete f-n om det är något med? Har det stått fukt i cylindrarna med(det ser ut att ha varit rejält fuktigt där) så är den nog komplett hoprostad...
Men jag vet var det står 2 stycken TD96;or som är i riktigt fint skick i ett bergrum!![]()
Anders
Anders skrev:[quote="Lars-Gunnar] Man lär ska få kål på rosten med öl har jag läst. Nu förstår jag att det kan vara reservaggregat för strömmen och andra funktioner på nedlagda sjukhus, sanatorier och bergrum. På sjukhus och sanatorier står allt i torrt utrymme så där finns ju hopp. Men rivs husen utan att man tar vara på dessa grejor är ju loppet kört men idag rensas olja, bensin och måtorer ut av miljöskäl.
[/quote]
Är inte det gravt alkoholmissbruk?![]()
Coca-cola ska visst funka bra det med. Annars är ju en blandning av dieselolja och smörjolja rätt bra med.
Anders[/quote]
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster