Duett

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Duett

Inläggav Peter Ohlsson » 30 aug 2009, 20:58

Jag har hastigt och lustigt blivit erbjuden att köpa en Duett från ett dödsbo.Prislappen är tio tusen och en god vän som varit och tittat säger att det är nästan ingen synlig rost.Enligt papperna är modellåret 1960 men den har B18 motor och 12 volt system,detta gör mej lite frågande.Bilen är lackad i en ljusblå kulör som verkar vara original. Bilen har stått på en loge i tio år minst.Min fråga är :är priset rätt? :?:
Peter Ohlsson

Re: Duett

Inläggav Böll » 30 aug 2009, 21:10

Låter som ett klipp enl min åsikt....bara köp... :D
Böll

Inläggav Lars-Gunnar » 31 aug 2009, 20:11

Ja, 10,000 kr är inga pengar idag. En soffa kan kosta mer men då har du inte lika roligt när du får äga en klenod och dessutom ratta den.

Jag skulle hosta upp pengarna illa kvickt då det inte är ett varje dagserbjudande.

Men, Peter, en sak kan vara billig för en annan, dyr för den andre så det får man respektera. Alltid en ekonomisk fråga. Men, innan du köper far och titta på den själv. Den som har tittat åt dig kan ha missat något.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Anders Ason » 31 aug 2009, 20:29

Hmm... undrade bara vad det är för kaross på den då det byggdes Duetter på flera håll i landet. Bl a av Gripkarosser i Västervik.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Peter Ohlsson » 04 sep 2009, 22:29

Nu är objektet undersökt betyligt noggrannare och resultatet är att jag har tiotusen att slösa på något annat,objektet var inte extremt dåligt men den visade sig rostlagad på ett för mig inte vettigt sätt så jag sitter och drömmer om en tippboggie volvo n10 -12 istället... :roll:
Peter Ohlsson

Inläggav BURTRÄSKARN » 04 sep 2009, 23:10

Peter Ohlsson skrev:Nu är objektet undersökt betyligt noggrannare och resultatet är att jag har tiotusen att slösa på något annat,objektet var inte extremt dåligt men den visade sig rostlagad på ett för mig inte vettigt sätt så jag sitter och drömmer om en tippboggie volvo n10 -12 istället... :roll:

Att drömma om en N1025 låter är väl inte fel? Kan än idag höra hur turbomotorn lät när den lastad av en volvo BM 4400 med 4 skopor grus och med hissad boggi skulle ta sig igång från grusgropen:lol:Hur man rangornade volvos n-serie av vissa av åkarna i norrland N725=PONNY N10=FULLBLOD N1225=ARDENNER :mrgreen:
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN

Återgå till Allmänt Veteransnack